-Svar till Anonym om ersättning.

Svar till Anonym:

Nä,det är absolut inget fel med ersättning.Lucas fick ersättning nästan från det han var född.Så jag är absolut inte emot det.Jag visste inte ens om jag skulle amma denna gång.Jag tycker det är rätt bekvämt med ersättning,då vet man liksom att dom får i sig mat.
Men jag vill faktiskt amma eftersom jag verkar ha hur mycket mjölk som helst.Är det något fel med det?Med Lucas hade jag inge mjölk alls,så därför sket det sig.Men nu när jag faktiskt har mjölk så tycker jag att det är skitmysigt att amma.Och så enkelt eftersom vi ofta är ute.Det är liksom bara att dra fram tissen.Man behöver inte ha mirco med sig.
Så ja,jag vill helt inte ge honom ersättning eftersom jag har så pass mycket mjölk själv.Och jag vill helst inte ge honom så mycket flaska eftersom då kanske han slutar ta tissen.Är det något fel med det?


Postat av: Sandra och Lovis

Klart man hellre väljer amning om det är möjligt, kan man inte amma så ger man ersättning, och det är bra det också, huvudsaken är ju att barnet mår bra.

Ungefär likadant som att man väljer att inte ge sitt barn medicin om det inte behövs, men om det behövs så ger man det.

=)

2010-09-01 @ 09:14:18
URL: http://sandrablandandra.blogspot.com
Postat av: Sofia

Precis, vill man amma så ammar man, vill man inte så ger man ersättning. Bara för att man gör det ena betyder det ju inte att man tycker att det andra sättet är skit.



Angående det du skrev tidigare om att du inte fick ut så mycket när du pumpade, så betyder det nog inte att du har mindre mjölk. Pumpen är helt enkelt inte lika effektiv som ungen och det är jättesvårt att pumpa ut till alla mål. Jag pumpade allt till Lily i början, men efter nån vecka fick jag fylla på med ersättning, eftersom jag fick ut mindre och mindre. Sen fick jag dock amningen att fungera som vanligt och då räckte det med bara min mjölk igen. Så hoppas att det blir bättre med torsken snart, så du slipper pumpa.

2010-09-01 @ 11:51:30
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Haha så sjukt,jag skulle precis kommentera hos dig =)

Jag känner att jag blir SÅ irriterad på folk som skriver anonymt och tror att dom känner en!Snacka om att dra förutfattade meningar.Så irriterande!Är det samma anonyma som skrivit förr till dig?Jämför IP-adress,kanske någon som kommenterat förr,men med namn?



Både amning och ersättning fungerar lika bra tycker jag.Det är en smaksak och vad man bestämmer sig för att göra ska andra strunta i!



Dom turkosa mattorna är köpta på IKEA.Kostade inte mkt och jag har även svarta inne på toaletten =)

2010-09-01 @ 20:18:43
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ptja emmi "gnällde" ju om sina tissar så ;) anonym sa bara som det var tycker jag (inget om att amma eller ge ersättning är fel) även om det alltid är lite mysko och obehagligt med folk som ska skiva anonymt tycker jag. Läste om dagiset, du vill int eha honom hemma då Emmie? Lucas alltså, då du är hemma med Liam? Om han nu ska va ensam halva tiden på dagiset, så verkar det ju inte va speciellt stor idé att vara där :( Hoppas ni hittar en bra lösning.

2010-09-02 @ 03:44:10
Postat av: Jean

(var jag som postade förra meddelandet, såg inte om jag hann skriva mitt namn)

2010-09-02 @ 03:45:07
Postat av: Jean

Ptja emmi "gnällde" ju om sina tissar så ;) anonym sa bara som det var tycker jag (inget om att amma eller ge ersättning är fel) även om det alltid är lite mysko och obehagligt med folk som ska skiva anonymt tycker jag. Läste om dagiset, du vill int eha honom hemma då Emmie? Lucas alltså, då du är hemma med Liam? Om han nu ska va ensam halva tiden på dagiset, så verkar det ju inte va speciellt stor idé att vara där :( Hoppas ni hittar en bra lösning.

2010-09-02 @ 03:45:20

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: