-Störande.


Saker jag stör mig på:


♥När Tony ska leta något så öppnar han tex. skafferiet och tittar in.Han tittar kanske 5 sekunder och konstaterar att saken han letar efter inte finns där.
Men han har hittills aldrig provat att lyfta undan några saker och leta bakom.Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att lyfta undan tex. mjölet för att sedan kanske finna det man letar efter.
Är det ett manligt syndrom eller är det bara min sambo som är lite knäpp?

♥Tony har som tradition att vid ungefär 9 på kvällen komma på att han måste tvätta sina arbetskläder.Det slår aldrig fel.Han kommer liksom inte hem klockan 4 och säger,jag ska tvätta mina arbetskläder idag.Utan precis när vi tänkt gå och lägga oss säger han,jag måste ju tvätta mina arbetskläder.
Ännu bättre skulle det ju vara att han gjorde som rutin att tvätta upp dom på helgerna!

♥Dessa olika konstanterande.Vi har en gammal mjölkliter i kylen.Tvättkorgen är typ full,vad mycket tvätt vi har.Shampoot börjat att ta slut.Diskmaskinen är full.Jag skulle egentligen kunna forsätta och göra denna lista väldigt lång.
Ja,men om vi nu har en gammal mjölkliter så tar man ju ut den när man upptäcker det?Om man ser att tvättkorgen är full så sätter man ju på en diskmaskin.Om shampoot är börjar ta slut så köper man nytt.Och om diskmaskinen är full så sätter man ju även på den.
Väldigt enkelt för vissa,svårare för andra.

(Alltså när han då konstaterat dessa olika saker och jag säger åt honom att han ska plocka ut mjölken då.Då gör han ju det.Eller om han säger att diskmasiken är full och jag säger att han ska starta den så gör han ju det.)

Jag själv då?Nä,jag är nog helt perfekt!


Postat av: Hanna Lindberg

Jag tror att det är ett manligt syndrom, speciellt den första punkten. Min far och min sambo gör EXAKT samma sak. Helst ska saken de letar efter "hoppa" ut ur skafferiet för annars hittar de ingenting. Sen undrar jag vart de fått sina planeringsinstinkter från. :)

2010-10-19 @ 07:55:02
Postat av: millaoalice

Punkt ett är absolut ett manligt syndrom!

2010-10-19 @ 08:01:24
Postat av: Sofia

Nej, det är inte alltid ett manligt syndrom. Vi har det exakt likadant här hemma, men det är bara det att JAG är som Tony och Håkan är som du. Och så undrar han jämt hur jag inte kan se att blommorna behöver vattnas och liknande...sånt lägger man väl inte märke till? =)

Och jag kommer alltid på att jag måste tvätta när jag ska gå och lägga mig och sen måste Håkan hålla sig vaken och vänta på tvätten åt mig så att den hinner hängas. =)

2010-10-19 @ 08:11:33
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Och förresten, angående den första punkten: När Håkan är borta och jobbar ringer jag typ 5 gånger per dag och frågar var olika saker är för att jag inte hittar dem och oftast står de bara lite bakom där jag började leta...

2010-10-19 @ 08:13:10
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Hahaha,en sån där smart en,skulle inte tro det =) Jag kämpade också med Matte A men blev godkänd,däremot inte i Matte B!Det i kombination med skoltrötthet gav nog det resultatet,men vi får se om man byggt upp några fler hjärnceller nu om man vill plugga upp betyget =)



Jag må få säga att jag håller med dig på ALLA punkter.Ante hinner knappt öppna t.ex kylskåpsdörren innan han ropar "har vi slut mjölk!?" när den kanske är liiite skymd av ett juicepaket =)

Sen när han åker till jobbet och jag blir kvar här hemma så kan man inte tro att jag städat dagen innan.Det är vedflisor över hela golvet,tomma paket och en jävligt smutsig diskbänk.Han förstår inte att det är JAG som måste städa upp efter honom =)



Jag gillar din mening "Om man ser att tvättkorgen är full så sätter man ju på en diskmaskin" ;)



Lucas var ju också bedårande söt!Hans skratt var helt underbart!!

2010-10-19 @ 08:54:04
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, jag vet inte hur många gånger jag har paniktorkat det sista på ett plagg med hårfönen på morgonen...=P

2010-10-19 @ 09:36:44
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: