-Snillet spekulerar!

Funderingar som jag har en Fredag som denna:

Hur kan man bli/vara sjukskriven när man aldrig jobbat?
Jag menar,vad blir man sjukskriven från?

Hur kan man ha råd med ett par silikonbröst när man lever på socialbidrag?
Jag menar,så fett borde ju inte en person ha det som går på socialbidrag,för om man har råd med det borde kanske inte personen få ha socialbidrag?

Varför jobbar det så lite killar på dagis?
Jag menar,vart finns alla killar liksom?

Varför skaffar folk barn när dom vet att dom inte kan ta hand barnet?
Jag menar,det finns väl kondom?

Postat av: Jonna

Haha, vissa kloka funderingar :)

2010-10-01 @ 16:02:59
URL: http://jonnahjalte.blogspot.com
Postat av: ingela och jonna

1. jag vart sjukskriven när ja väntade jonna och var arbetslös, men de var ju för att försäkringskassan och soc jagade mig ut på praktik då jag var 8månader gravid med sjukt mycket foglossningar, så de vart jag sjukskriven från.



2. hur man har råd? ja du...sparar kanske? ingen aning men ja håller me dig att om man har råd me de borde man kanske inte gå på bidrag!



3. varför de jobbar så lite killar på dagis....intresset är kanske inte lika aktuellt, sen är nog många rädd för pedofiler, tragiskt men sant blir de nog lite diskriminering



4. bra fråga! den frågan har jag ställt hundra gånger när jag hör eller ser en mamma/pappa som inte tar sitt ansvar!



de är mina svar iaf :) hoppas allt är bra med er annars :)

2010-10-01 @ 20:50:34
URL: http://ingelaolm.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: