-Mina föräldrar.

Jag kan väl börja med min kära mamma, född 1960 born and raised i abborrträsk. Min pappa föddes nästan exakt ett år senare alltså 1961. Om jag inte minns helt fel var det väl på högstadet dom först blev ett par, men eftersom mamma var ett år äldre så höll det väl inte så länge, han kunde gott och väl växa på sig nått år. Sen när dom exakt blev tillsammans på riktigt vet jag faktiskt inte. Men 1984 kom Lisa till livet i varje fall, 1986 kom ja och dom gifte sig 6 Juni 1988.Dom har alltså vara gifta i 22 år nu.
Vi flyttade till huset jag bor i nu sommaren 1988.
Det sägs att min käre far "tjatade" till sig ett barn till.Det blev iallafall en Isabelle och inte en Fredrik.

Sen har väl tiden bara gått. Det var inte förns 2006 dom "fick sitt liv tillbaka" då Bella var den sista som flytta ut.om man nu får säga så.Jo, det får man fasen göra.
Dom sålde huset till mig och Tony och flyttade till en bostadrätt på kullen.
Pappas nya motto blev:Litet hus,men mycket statusprylar.

Inte för att skryta men jag hoppas jag lyckas uppfostra mina barn på samma sätt som mina föräldrar uppfostrat oss. Jag säger inte att jag är exemplarisk men dom har verkligen gett allt för oss. Alltid satt oss barn i först och det värdesätter jag mycket.

Det är ganska fränt att när man själv blir typ vuxen och får perspektiv på livet hur mycket man uppskattar sina föräldrar. Det är å andra sidan ganska synd att när man är barn/ungdom så fattar man det aldrig, man verkar fasen inte ha förmågan att tänka på det sättet, eller uppskatta det dom gör. Helt sjukt. Man gick mest runt och tänkte så störda dom var. Så är det ju. Det är ju hemskt när man tänker på hur man varit. Men jag är väldigt tacksam för att marie-louise och ronny är mina föräldrar! För vad som än händer är det dom som kommer stå kvar, det är dom som accepterar mig precis som den jag är. Även om jag än idag är pain-in-the-ass, för det vet jag att jag är.

Och tänk att jag vågar prata med dom om vad som helst, you name it, allt!Och det gör jag! Och hur fasen får man sina barn att lita på en så mycket? Det skulle jag gärna vilja veta, för jag vill att mina barn och jag ska ha samma relation.

(Bella)



Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: