-Magbilder.

Jag har lite att göra,så jag bjuder på lite magbilder!
Fasiken vad tjock jag börjar bli!Tror inte ens jag var såhär stor när Lucas kom!




V.31♥

Postat av: Jane

mys =)

2010-05-05 @ 10:22:37
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Jonna

Så mysigt! :) Har du mer tråkigt så kolla om du har bild på lucas-magen så får vi se skillnad ;)

2010-05-05 @ 12:29:13
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Jennie och Norah

Vilken fin mage!Du verkar som sagt ha större nu än med Lukas,så mysigt! :)



Vi har inte heller lånat upp.Eller vi lånade 1 mille varav huset gick på 970 + lagfart och pantbrev,så vi kommer väl ha ca.10-15.000 över till att investera och inreda litegrann i början iaf :) Sen är det som sagt spara,spara,spara som gäller för att fortsätta pyssla på hemma och det är det som är roligast,ta det lite pö om pö TROTS att man helst av allt vill ha allt klart på en gång.Men samtidigt,hur kul är det att inte ha nåt att göra?:)



Yes,det blir till Hortlax och det är sagt den sista maj.men har vi riiiktigt tur så får vi flytta in redan den 23:e.Håller på att bli tokig i denna lägenhet!



Vad härligt att få ha en till problemfri graviditet.Det hör nog inte till vanligheterna!Jag hade också en bra grav.med Norah och bara därför tror jag att jag kommer att få alla problem i världen nästa gång det är dags för oss.Men att döma av dina graviditeter så behöver det ju inte alls bli så :)

En 2:a för oss är välkommen nu,helst igår.Men det går lixom inte nu.Först vill jag ha ett fast jobb då min mammapenning var värdelös när jag var hemma med Norah och sen vill jag även bo in mig i huset och få lite ordning där.Men när jag hittat ett jobb så är det bara att köra på,haha!



Antar att eran var planerad?

Har ni kollat kön förresten?

Kram!

2010-05-05 @ 12:31:06
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Nej jag tycker också att huset var billigt.

Det är ju 2 våningar varav nedre(entren)som är totalrenoverat i somras.Även utsidan såsom tak och panel är nybytt så vi är nöjda :) Övervåningen behöver vi dra ny el + tapeter och golv men det är ingen panik.Norahs rum är nyrenoverat så det känns skönt!Det är på 115 kvadrat + 35,så om några år är jag nog sugen på att bygga ut :)

Hur stort är erat hus?Visst bor ni i Öjebyn,isf vart där?



Yes,det är vedeldat.Lite jobb bakom det men det kommer inte att bli skyhöga elräkningar om man "sköter" det rätt.För det finns även luftvärmepump men den vill vi helst inte använda,av ekonomiska skäl.Vad har ni för uppvärmning?



Jag har ett jobb på G som jag har trott på lääänge,men nu börjar jag tvivla..Ångrar SÅ mycket att jag inte sökt fler jobb (har dock sökt 2 till) men jag var så säker på att detta skulle bli mitt då han har rosat mig och sagt att jag ligger "högst upp i högen".Men får jag inget jobb nu så är det bara att leta vidare..Ante kommer att ha väldigt bra löner i sommar då han har ofått semesterlön från förra jobbet + skattepengarna + dubbla löner.Så vi går inte under ekonomiskt men jag blir GALEN över att bara vara hemma!!

Hur många dagar kommer du att du ut i veckan nu när den lille/lilla kommer?Antar att du har bra mammapeng? :)



2010-05-05 @ 13:04:28
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken finfinmage! :)



Jag blir alltid lika imponerad då folk väljer att inte kolla könet, själv är jag alldeles för nyfiken för att nångång kunna hålla mig ;)



Ja, jag vet. Jag tycker också att jag nyss var på bb och hon föddes. Men tiden går verkligen FÖR fort har jag märkt.

Jag ska börja plugga till hösten, så molly kommer vara hemma med mig. Ska söka dagisplats åt henne till nästa höst, då är hon ju ganska precis 2 år, tror att det blir bra :)

Går Lucas på dagis eller?



Kram

2010-05-05 @ 16:29:02
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Våran tomt är 1100 kvadrat.Sen har vi mark runtomkring som vi har nyttjanderätt på,så det blir säkert dubbelt så stort.Helt perfekt med andra ord!Hur stor är eran tomt?Bor ni i villakvarter eller lite avskilt?



18000 är ju hur bra som helst!Märkte ni av den kalla vintern nåt,prismässigt tänkte jag?Och vad betalar ni i genomsnitt/månad?Jag tror som sagt inte att vi kommer att ha en alltför hög elräkning,peppar peppar :)



Vill helst av allt bli barnmorska,men då är det plugg,plugg,plugg som gäller och den diciplinen har jag nog inte nu.Inte så lämpligt heller när man precis köpt hus.Men en vacker dag hoppas jag att jag kan genomföra det!

Är det snickare du vill vara eller har du några andra framtidsplaner?



Din mammapeng var ju jättebra!

Men som du skriver,som föräldraledig borde man ha miljoner och åter miljoner.Man "jobbar" ju faktiskt dygnet runt!Jag hade ut ca.8000:- och då tog jag ut 7 dagar.Så därför MÅSTE jag arbeta upp pengen!

2010-05-05 @ 19:36:35
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: