-Sjukskriving,HP och en massa annat

Jag är sjukskriven till 10 april eftersom jag går på havandeskapspenning då.I Piteå Kommun får man ha barnen på dagis när man går på hp eftersom det räknas som sjukskrivning.Vilket är bra för mig.Det blev mycket enklare eftersom jag redan är beviljad hp från den dagen.Då "slipper" jag ju hålla på med sjukskrivingar hit och sjukskrivingar dit.

Jag skrev nog lite tjorvigt nu.Men huvudsaken är ju typ att jag förstår!

Jag hade sett framemot en vår med Lucas.Att vi typ bara skulle vara hemma och glassa på hela dagarna.Men tyvärr blir det ju inte alltid som man tänkt sig..Tur att Lucas älskar att vara på dagis,och att han verkar ha hur roligt som helst.Men mest av allt skulle jag ju vilja ha han är hemma när jag är hemma.Men som sagt,nu går ju inte riktigt det.

Till något helt annat.


Lucas kan vara så underbart söt vissa gånger!

Lucas klappar mig på magen och säger bibis,och sedan säger han hej,hej!Ibland får lillasyster/lillebror till och med en puss.Han älskar att stryka och klappa mammas mage.Och sedan brukar han dra upp sin tröja och peka på sin mage.
Och varje gång det kommer fram en bäbis på tvn eller i någon tidning så säger han bibis.Så nog vet han allt vad bäbis är för något!
Tur han inte vet hur en bäbis kan skrika än!
Älskade sötkorv!

Lucas kusin är också helsöt när det kommer till våran bäbis.
Om man frågar vem det är som har en bäbis i magen säger han Emmi.
Och om man sedan frågar vad bäbisen heter som ligger i Emmis mage säger han Labolina!
Vilket namn va?Men han har bestämt sig för att bäbis heter så!Vilken tur att jag aldrig skulle döpa mitt barn till det!
Sötkorven där också!

Postat av: Sandra och Lovis

Det blev tyvärr inte så gott som det ser ut, det blev lite kompakt och tråkigt.. men det är väl så i början innan man lär sig hur en surdeg ska bete sig och se ut.

2010-03-30 @ 19:08:35
URL: http://sandrablandandra.blogspot.com
Postat av: Nadia

Ja alla säger att man måste det, så jag antar att du har rätt men det är tråkgit att man ska behöva fightas för att få hjälp :/ Ska samla lite kraft inatt så jag är fit for fight imorgon! ;-)



Labolina, vilket jävla gulligt namn. Haha, det lägger jag till på namnlistan in case off att det blir en flicka. :-)



Sov gott!

2010-04-08 @ 22:40:31
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: