- N e g a t i v -

Egentligen känner jag inte någon större lust att skriva.Men några rader ska jag nog få ner.

Ännu en ny dag.Ännu en dag närmare en ny vecka för bäbisen.Just nu räknar jag väldigt mycket i veckor.Mitt mål är just nu 28 fulla veckor.För jag vet att det är barn som fötts då och överlevt.
Kanske lite drastiskt,men man vet ju aldrig.Bättre att vara förberedd på det än att gå och tro att allt är frid och fröjd när det inte är det.
"Problemet" med mig är att jag grubblar väldigt mycket när jag är själv.Och eftersom jag är själv hela dagarna så grubblar jag VÄLDIGT mycket.Och oftast målar jag fan på väggen..

Att inte få göra så mycket är inte heller sådär jätte upphetsande.Att ta bort mina promenader från mig är som att ta bort spriten från en alkolist.Det är på mina promenader jag får den energin jag behöver.Är jag sur när jag går är jag glad när jag återvänder hem.
För mig är det svårt att inte göra någonting.Eftersom jag oftast har 1000 järn i elden,och gillar att ha det så.Så är det väldigt svårt att bara ligga ner på dagarna och inte göra någonting.

Fast det som skär mest i hjärtat är att inte kunna leka med Lucas på det sättet man brukar.Han förstår ju inte varför mamma inte kan springa omkring med honom på bobben.Eller varför vi inte kan fara ut och köra skoter han och jag.Ibland får jag riktigt dåligt samvete och känner mig som världens sämsta mamma.När jag sätter sig på sin bob och vill åka och det enda jag säger är nej.Det liksom skär så otroligt mycket i hjärtat.

Fast om jag så måste ligga 10veckor till så är det ju värt det.Så länge bäbis stannar i mammas mage gör jag vad som helst!

Idag funderar jag ändå på att lägga mig ute i solen en stund.Bara för att få lite solljus på mig.

Tack förresten för alla värmande kommentarer.Det värmer så otroligt mycket.Puss på er alla!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: