- S u n d e r b y n -

Jag har just kommit hem från ett dygn på Sunderbyn..
Allt började med att jag fick magsjuka.Men mitt i allt kändes det verkligen som sammandragningar.Och bäbisen hade inte heller varit särkilt aktiv som den brukar vara.Jag ringde upp på förlossningen och självklart ville dom att vi skulle komma in.

Och man tror ju att allt ska vara bra och att man ska få fara hem..

Vi fick göra en ctg-kurva,men då hittade hon inte bäbisen hjärtslag.Då fick jag ännu mer panik..Kändes som att hela livet stannade upp.Tänk om..

Men vid UL´et så fick vi se den lilla krabaten.Lillhjärtat slog så fint och bäbis verkade må väldigt bra i mammas mage.Mycket forstervatten har den omkring sig.Och BM uppskattade att bäbis väger ungefär 700g.Så underbart skönt att få höra.♥

Sedan ville dom kolla så att livmodertappen är som en ska.Men det visar sig att det bara är 2cm kvar av den..
Trodde helt allvarligt att mitt hjärta skulle stanna.Så rädd som jag blev då..
Dom satte mig på dropp och jag fick även en bricanyl spruta som skulle lunga sammandragningarna.

På kvällen fick jag göra ett nytt och det såg iallafall inte värre ut.Stablit kan man väl säga.
Men eftersom det inte är sådär jättebra att bara ha 2cm kvar av tappen fick jag spendera natten där.

Snacka om att tankarna for runt runt när jag låg där på kvällen.Gråtattacker kom och gick.Tänk om..Men tillslut lyckades jag iallafall somna..

Och imorse gjorde dom ett nytt UL och det ser likadant ut som igår.Så länge den inte "försvinner" mer är jag nöjd.
Jag fick iallafall fara hem men har stränga order att inte anstränga mig.Och om jag känner minsta lilla sammandragning så ska jag ringa upp dirket.

Lilla bäbis,jag hoppas att du vill stanna i mammas mage iallafall 10-12veckor till.♥

Postat av: Monica

Förstår att ni varit oroliga. Hoppas lillbebisen stannar kvar i magen tills han/hon är stor nog att möta världen.

Kram!

2010-03-22 @ 13:17:00
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jane

usch då va jobbigt.

Hoppas att allt går bra hela vägen!

Jag hade ju också extremt liten livmodertapp och fick göra flera extra UL och fick order om att ta det lugnt osv.

Jag hade sammandragningar jätteofta från v.30 ungefär, men det gick ju hur bra som helst för mig =)

2010-03-22 @ 15:11:03
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Jonna

Usch så orolig man skulle bli.. Bara att ta det lugnt nu så bebis stannar i magen. :) Kram!

2010-03-22 @ 16:24:29
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Jessica

Skönt att du har fått komma hem =) Hoppas att allt går bra & att den lille vill stanna kvar tiden ut. Se nu till att ta det lugnt! Kramar

2010-03-22 @ 18:07:48
URL: http://jessicatommy.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men kära vän, tänker verkligen på dig.. hoppas verkligen att lilla bebisen vill stanna kvar.. kramar om dig!

2010-03-22 @ 18:45:16
Postat av: ingela och Jonna

Urs1 hoppas de kommer gå bra nu fram till de är dax på riktigt! lyssna på läkaren och TA DE LUNGT nu!

2010-03-22 @ 19:36:13
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår om du är orolig, vad jobbigt det måste vara. Men det kommer gå bra ska du se! Men det är klart att det är inte det lättaste att ta det lugnt när man redan har en liten en hemma som kräver sitt. Så du är sjukskriven nu?

2010-03-22 @ 20:19:41
URL: http://millaoalice.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, visst är det? Synd att inte min börs är lika full som läkarnas börsar ;)

TÄnk om man ändå skulle vinna på lotto =))



Hoppas den lill* vill stanna i mammas mage en stund till!

2010-03-22 @ 21:18:02
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Linn och felicia

Men vad obehagligt. Nästan exakt samma sak har ju jag vart med om nyss...eller nu är det ju mer än en månad sen, men ändå...var i vecka 29+4... fick "magsjuka" och EN bautasammandragning (som inte släppte) på en onsdag, och sedan var allt frid och fröjd, tänkte inte mer på det... på söndagen fick jag en liten blödning. Åkte in, tappen var då 1,5 cm kort och jag var lite öppen i bakkant...blev sjukskriven och fick inte anstränga mig alls. (låg inne i 3 dagar)...fick bricanyl och sedan även kortison (för bebbens lungor) ...men nu är jag ju i v. 34+0 och inget verkar då hända än på läänge, så ta det bara lugnt och vila så kommer det gå vägen=) Men visst är det obehagligt! Tänker på er!



Kramar!

2010-03-23 @ 15:37:34
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch vad obehagligt. Då får inta soffläge resten av tiden :)

2010-03-24 @ 22:26:19
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: