-Lite frågor

Har era barn ro att sitta och titta på tv?

Lucas har inte ens prövat i 5minuter att titta på någont barnprogram på tvn.Personligen tycker jag inte att barn ska sitta och titta på tv hela dagarna.Jag tycker inte man ska använda tvn som en barnvakt.Men någongång skulle det vara skönt om han kunde sätta sig ner i åtminstonde 10minuter och titta.Speciellt när har har vaknat så tidigt på morgonen den senaste tiden.
Jag håller egentligen inte det sådär jättefarligt att han inte vill sitta still.Vi är väl ingen tv familj.
Men jag är bara nyfiken om det bara är våran pojke som är helt ointresserad av denna apparat?

Kan era barn sova i eran säng?

Lucas har rent ut sagt sovit riktigt bajsdåligt den senaste tiden.Fast nu har det börjat ordna upp sig.Han kan ju faktiskt sova till 06.30,och det har ju tame tusigen blivit lite av en sovmorgon.
Men jag tror att det är ganska många olika faktorer till varför han sovit dåligt.Den största "orsaken" är nog att han slutat med tutte.Visst,helt underbart att han inte använder det längre.Men vissa nätter/tidiga mornar har jag bett till högre makter att han ska ta tutten och somna om,vilket han inte gjort.

Men vi har även testat att ta honom till våran säng.Men dirket han hamnar där så börjar han att busa.Han verkar förknippa våran säng med lek och bus.Inte en enda gång har vi fått honom att somna om i våran säng tidigt på morgonen.
Förstå mig rätt nu.Jag skulle inte vilja att han bara sov i våran säng.Men när han vaknar 04.30 så skulle det vara skönt om han kunde somna om 1-2timmar i våran säng.Och jag skulle inte hålla det farligt att han sov någon timme i våran säng.


Postat av: Linda

Harry har inte heller ro att sitta o titta på tv. Skönt på ett sätt, men det skulle samtidgt vara skönt om han ibland kunde sitta still o titta ett par minuter. :)



Ibland kan Harry somna om i våran säng, ibland inte. Det är så olika...

2010-03-25 @ 16:19:01
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Malin

Tindra gillar pippi långstrump men inget annat. Då kan hon sitta stilla i alla fall halva filmen. Det är rätt skönt om man vill laga mat eller slänga in en tvätt.

Däremot kan ingen av våra barn somna om i våran säng om dom vaknar tidigt. Helt omöjligt.

2010-03-25 @ 17:10:49
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: Jane

Kendra är likadan.

Tittar inte på tv mer än att hon kanske hör en melodi eller nåt hon gillar.

Och det e precis samma sak när man lägger henne i vår säng.

Har provat en miljon gånger, men ikke...

2010-03-26 @ 19:17:18
URL: http://lifeofjane.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: