-Amma?

Nu är jag riktigt irriterad på min kropp.Varför kan inte jag börja få lite värkar som alla andra?Jag känner absolut ingenting.Jag kan göra nästan vad som helst.Igår var hela familjen ute och cyklade en timme.Och inte en enda känning!

Jag ska iallafall till BM idag klockan 3.Ska försöka övertala henne att röra om lite i grytan!Nu får det börja hända lite!

Eftersom det börjar närma sig så kommer ju alla tankar och funderingar upp.

Och helt allvarligt så vet jag inte om jag vill amma.
Jag kommer att amma på BB för att annars blir det väl ett jävla liv.Men jag vet allvarligt inte om jag kommer att amma när vi kommer hem.
Personligen tycker jag det är sååååå grymt överreklamerat att amma.
Visst,om det fungerar utan problem är det ju bra.Men med tanke på att det inte alls fungerade med Lucas så förväntar jag mig inte att det kommer fungera nu.Och jag kommer absolut inte att kämpa för att det ska fungera.
Visst det är mysigt,men man kan göra minst lika mysigt när man ger flaska.
Jag ser mer fördelar med flaska än vad jag gör med ammning.

1.Dom ligger inte och småsnuttar på en flaska.
2.Om dom skriker så vet man att dom inte är hungriga.
3.Dom äter inte lika ofta.
4.Både mamman och pappan kan stiga upp på natten.

Som sagt,det är så jag känner.Och NEJ! man är inte ens sämre mamma bara för att man inte ammar!

Postat av: Erika

Men rackarns busunge! Hoppas det händer något snart ^^



Angående ammningen så ska man ju göra det som känns bäst. Inget är fel! Bestämmer du dig för flaska kan vi bidra med lite ersättning för vi har kvar en del sedan Celine fick tillägg :)

2010-07-07 @ 13:30:20
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: ingela och Jonna

du är värkligen inte en sämre mamma för att du väljer bort amningen! jag ammade jonna tills hon var 7månader men de var bara för att jag personligen älskade närheten och hon var nöjd, alla kan inte och alla vill inte, de är helt enns eget val! sen slipper du hängbröst, mjölkstockning och annan skit om du väljer bort de så!

2010-07-08 @ 16:20:58
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Malla

jag ammade Fabbe ett par veckor, eller ja sammanlagt 1½ månd kanske - dock fick han ersättning från start då han åt för dåligt och därför blev inte amningen bra överhuvudtaget. Med Nellie valde jag bort amningen direkt eftersom jag inte ville kämpa kämpa kämpa utan ville ha en nöjd bebis och så blev det :)

Jag sa direkt till BM att jag inte ville amma och det var inget krux med det, hon förstod. På bb fick jag direkt tabletter så att inte mjölken skulle komma igång. Det är några som ifrågasatt det, en tant på bb och några släktingar men i slutändan är det mitt val coh då får andra tycka som de vill :)



Däremot skulle jag vilja påstå att hängpattar får man i vilket fall som helst, eller kanske inte alla men det beror då inte på amningen. Jag hade helt ok bröst efter Fabbe men efter Nellie ser dom ut som 2 hängande säckar.

Fult. Men sant.

Hoppas den lilla/lille kommer snart!

2010-07-10 @ 21:03:38
URL: http://www.monstermalla.se

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: