- G o t t -

Jag pratade just med Tony.Robban och han har redan hunnit köra 8mil.Helt otroligt alltså!Just nu var dom uti Flöttu,fast jag tror inte riktigt dom vet vars eftersom dom inte kört leden.
Får väl se vilken tid vi får hem våran pappa idag!
Han kommer när han kommer!

Jag och lilleman har hunnit vara ute en stund på förmiddagen.Fast eftersom han vägrade att ha hanskar på sig gick vi in.
Eftersom både jag och Lucas är lika tjurskalliga så kan det uppkomma ganska roliga och komiska situationer eftersom ingen utav oss ger oss!
Han må vara envis,men ack så underbar våran lilleman är!

Eftersom Tony är ute och kör skoter hela dagen så tänkte jag passa på att testa göra en ny gryta till middag.
Vad passar bättre än en varm (och förhoppningsvis) god gryta till middag efter en heldag ute?

Jag slänger ut receptet på grytan förresten!

Lyxig Helggryta.

Portioner: 4

Ingredienser:

1 st fläskfile
1 paket bacon
1 finhackad gul lök
1 vitlöksklyfta
1 liter kantareller el blandsvamp
2 dl vispgrädde
2 dl lätt creme fraiche
ölkorv
Salt, Peppar ev soja


Gör såhär:

Skär baconet i bitar och stek dessa. Häll över i en gryta, stek sedan fläskfilen i skivor, löken m vitlöken, svampen var sak för sig och häll över till grytan. Häll på grädden och creme fraichen låt puttra en stund. Krydda efter behag med salt och peppar ev även lite soja. Skiva ner en eller par ölkorvar (bestäm själv styrkan på korven) och låt dessa puttra med en stund. Servera med ris och en god grönsallad!
(receptet har jag hittat på icas hemsida)

Visst lät det hur gott som helst?

Postat av: Erika

Var det så gott som det lät?

2010-01-25 @ 12:56:29
URL: http://stordocka.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: