-FÖR VARENDA UNGE!

Jag läser med tårar i ögonen att var sjunde barn i Sverige lever i relativ fattigdom.Att ungefär 340 000 barn i Sverige inte alls kommer att få några julklappar,dricka julmust eller äta en skinka julafton.

Det är inte bara på julafton dessa barn inte får paket.Jag läser även att ungefär 23 000 barn i Sverige inte har råd att köpa glasögon.
Tragsikt är vad det är.

Men jag tycker att varenda unge i Sverige förtjänar att få ett paket.Att dom ska få titta på ett paket som faktiskt är till dom.
Att dessa barn ska få känna sig förväntansfulla inför att få öppna sitt paket,precis som våra barn gör.

Mina barn kommer att få paket i överflöd.Och vissa saker vi kommer att ge dom är egentligen ingenting dom verkligen behöver..
Tänk på dessa barn som inte ens får ett litet gosedjur som dom kan ha när dom ska sova?
Tänk på alla barn som går och lägger sig på julafton utan att ha fått öppna ett enda litet paket
..
Medans våra barn ligger i sina sängar och längtar efter morgondagen så att dom kan leka med alla leksaker dom fått..

Jag vill hjälpa till.Kan jag göra en enda litet barn glad på julafton så vill jag göra det!
Därför har jag skänkt 300 kr till Katrin Zytomierskas insamling till dessa barn!
Jag uppmanar även alla mina bloggläsare att skänka lite!100 kr räcker.Många bäckar små!
Istället för att köpa det 20:de paketet till erat barn så skänk en hundrig eller två istället!

FÖR VARENDA UNGE!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: