-Torsdag.

ÄNTLIGEN en skön dag.Nu väntar jag och pojkarna bara på att det ska bli lite ljusare och sedan ska vi gå ut och vara ute tills det är dags för att fara på dagis med Lucas.

Liam var på sin 5 månaderskoll igår.Och det gick som vanligt väldigt bra.Han är så fin!Växer som han ska.Och jag kan ju säga att han ligger på övre kurvan när det gäller allt!Det är ingen liten gosse!Jag måste ju nästan ha grädde i tissarna.
Därimot fick han ju två sprutor av tanten.Och han var verkligen inte rolig i går kväll.Vi hade en väldigt ledsen pojke här.Och den enda som dög var mamma.Han somnade i min famn.Men dirket jag skulle lägga ner honom vaknade han till och var jätteldesen.Jag måste fan ha fått grymt med armmuskler igår!

Annars då?Förutom att Liam var en ledsen bäbis igår så var dagen bra.
Lucas hade julfest på dagis igår.Men han VÄGARDE att ha på sig tomtetdräkten.Fan vad arg ungen blev när jag tog på honom den på morgonen.Så det fick bli skjorta och jenas istället.Tomten hade kommit till dagis och Lucas hade faktiskt vågat gå fram till honom och ta en godispåse.(med fröken förstås.)

Här hemma bakades det pepparkakor och lussebullar för brinnande livet igår.Lucas älskar att baka och det är ju alltid kul att ha lite fika i frysen när det kommer folk och hälsar på.
Bella var också här och slog in en massa paket.Bella är någon form av paket farcist.Ni ska se hennes paket alltså!Det räcker inte bara med papper.Det ska band,rosetter ja allt!Ni fattar vad jag menar?
Men fina blev dom.Och Lucas var väldigt duktig och hjälpte till.


Postat av: Frida

Milo har aldrig blöja på dagarna längre. Hans lika gamla kusin slutade i somras och kissade han på potta ett par gånger på stugan, men här hemma fick han PANIK så fort han bara såg pottan. På BVC rekomenderade dom oss att ställa undan den, men jag är ju som jag blev så istället kastade jag bort alla blöjor då jag visste att han kunde. Han kissade på sig under förmiddagen, men sen har det gått bra. Visst har det kommit någon droppe i kalsongerna ibland då han inte alltid har tid, men det tror jag aldrig att man kommer ifrån.



Jag kommer från Rosvik så jag känner ganska många där, vilket är trevligt. Och så bor mamma där så det är väl också mycket en ursäkt för att hälsa på henne. Om man nu behöver en ursäkt för det ;)



För mig passar också vilken dag som helst. Vad tror du om måndag?

2010-12-16 @ 08:34:46
URL: http://myworldkeepsspinning.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: