-Rullar fram.

Jag är gaaalet mätt nu.Det blev middag på Golden ikväll för att fira världens bästa mamma.Självklart tog jag en plankstek,och självklart blev jag så mätt att jag nästan rullar fram!
Efteråt for vi till mamma och pappa för att äta tråta.Jag förstår verkligen inte vart jag rymmer allt..Men nu är jag så helvetes mätt jag kan typ somnar när som helst.
Men gott var det!
Tänk att jag har världens bästa mamma.♥

Jag och mamma har förövrigt varit och handlat julklappar idag.Nu är det nära att jag nästan är klar.Eller nu ljög jag allt.Jag har köpt klart till Lucas och Liam typ.Resten av min familj har jag inte hunnit köpa något åt.Men jag är rätt säker på vad jag ska köpa till alla.Men jag antar att det lär bli dagen före julafton.Typ som varje år..

Jajustja!
Våran lilla mini-mini prins blir ju hela 5 månader idag!Tiden går alldeles för fort.Han ska ju alltid vara våran bäbis!
Jag tänkte göra en liten Liam update lista men jag väntar till imorrn efter att vi varit på BVC för mätning och vägning och sprutor var det väl?

Lucas ska ha julfest på sitt dagis imorrn.Men det är bara för personalen och barnen.RIKTIGT DÅLIGT tycker jag.Klart jag skulle vilja vara med..

Postat av: Frida

Ja, kanske att lillebror blir större än storebror :) Samtidigt är det nog svårt att sia om i den här åldern.



Eller hur? Samtidigt tycker jag nog att jag var mycket tröttare med första. Å andra sidan var han "jobbigare", sov som en kratta och trodde inte sig själv lika bra som våran 2:a gör.



Ruben äter fortfarande på nätterna. Han somnar mellan 18.30-19.30 och äter oftast vid 01 och 05-06, men sover alltid vidare. Oftast gör han inte morgon förrän 8-9.30. Han är som en dröm!

Egentligen tror jag att vi skulle kunna vänja av honom med nattmålen, för han är aldrig vaken mer än en sekund längre än det han äter, men vi är nog lite lata :)



Milo är 2 år och 5 månader. Han är lite mitt emellan. Hade han gått på dagis hade han säkert behövt sova, men nu är han hemma hela dagarna och det blir ju ett lugnare tempo. Han brukar sova någon dag/vecka. Vill helst inte att han gör det då han inte går att få i säng förrän 20.30-21.30 och det tycker jag är lite för sent. Vill gärna ha båda i säng vid 19.30 i den mån det går :)



Tror jag har läst att din stora inte sover middag?



Ska bli spännande att se hur stor din lilla har blivit :)

2010-12-14 @ 20:50:22
URL: http://myworldkeepsspinning.blogspot.com
Postat av: Jennie och Norah

Norahs dagis hade inget firande p.g.a "för trånga lokaler".Tyckte jag var skittrist!Såg några som hade varit ute så det om något är ju en lösning.Man vill ju se di små lussa!

2010-12-14 @ 20:53:26
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Frida

Milo tog inte napp förrän han var 3½ månad, men sen en dag fick han för sig att han skulle göra det. Ruben har däremot alltid tagit napp och jag tycker att det gjorde all skillnad i världen!



Var sak har nog sin tid, när man känner att det är dags att sluta med nattmålen så gör man nog något åt det. Känner egentligen ingen stress över det då han ändå somnar om på en gång.



Han gick på dagis tre månader innan Ruben föddes (men var typ sjuk två av dom), men sen har han varit hemma. Tänkte att vi kan göra roliga saker för pengarna som det kostar att vara på dagis istället. Typ fara och bada, Nimbys och grejer. Sen går vi på Öppna Förskolan istället :) Har du tagit Lucas från dagis nu? Minns att jag läste att du inte var nöjd tidigare.

2010-12-15 @ 14:08:02
URL: http://myworldkeepsspinning.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: