-Jul.

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Kanske.Isånnafall på dagen men inte på kvällen.

Bakar du något till jul? Vad?
Ja.Vi har redan hunnit baka pepparkakor och lussekatter.Sen ska vi väl hinna göra en och annan knäck också.

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?

Utan.

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

Min morfar var en riktig mästare att göra polkagrisar.Tyvärr är han i himlen och jag kan inte baka sånna,så jag köper.

Knäck eller ischoklad?

Svår fråga.Men jag tror knäck.

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?

Vi har blockljus som det står 1,2,3,.4 på.

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?

I brevlådan såklart!

Vilka färger har ni till jul?

Rött.

När julpyntar du hemma?

Ja,det är klart.Lucas är helt galen i tomtar!

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Kulor och glitter.

Har du ett färgtema i granen?

Ja,vi brukar ha det.Men nu när Lucas kommer vilja hjälpa till att klä granen så tvivlar jag på att det kommer vara något tema!

Hur ser din julfrukost ut?

Vi brukar äta tomtegröt och limpmackor.

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällsklapsspel osv?
Umgås med familjen och spela en massa sällskapsspel.

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

Jag dricker inte glögg.

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

Ingen.

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?

Inget.

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?

Apelsin och mandariner.

Vilken är din favoritjulskiva?
Ingen hel julskiva .Men jag gillar dom flesta jullåtar.

Vilken är din favoritjullåt?

Do they know it´s crismas tycker jag faktiskt är bra.

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

Prinskorv och köttbullar.Och mimosa såklart!

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet.

Vi laga det mesta själv.(läs min mamma)

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?

Utan.

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

Risgrynsgröt.

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?

Nä.Jag tycker inte om blöta på skinkspa.Det ska vara renblöta.

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?

Julmust.

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?

Jag har inte fått något.

Tittar du varje år på Kalles julafton?

Ja.Finns det nån som inte gör det?

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Ferdinand.

Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Ja,jag bara älskar det!

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Nä.

Har ni tomte hemma?

Ja.

Köper du julklappar till många?

Vad är många?Jag köper till hela min familj och några andra!

Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?

I våran familj får alla.

Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?

Jag är sämst på att slå in paket.

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?

Juligt!

Roligast att få i sin julklapp?

Det man önskat sig.

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

Att alla mina nära och kära ska få vara friska och allmänt lyckliga!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: