-Svar till Anonym.

Anonym:
Dessa regler är inte något jag stödjer alls.
Men som jag fått förklarat så är det så att personalen ska lägga tiden utefter hur många sk tre-timmarsbarn de har, hur den pedagogiska verksamheten ser ut och självklart efter vad de har för bemanning.
Ett barn som tex vilar efter lunch tid gör ju inte så mycket på dagis om denna ska sova bort tid från sin dagisvistelse.
På min sons dagis är det ett fåtal barn som går tre timmar och då läggs alla tider på förmiddagen då barnen har ut mesta möjliga utav vistelsen och även om han är morgontrött och det känns vitslöst att dra upp honom för tre timmar så föredrar jag att ha förmiddag då de har mer aktiviteter att erbjuda och då barnen som är heldagar inte börjat bli trötta.

Svar:

Nu är det bara så att det är ganska många mammor på min sons dagis som vill ha på eftermiddagen.Jag kan liksom ta det om det bara var jag som ville ha på eftermiddagen.Men om det handlar om 6-7barn till som vill ha eftermiddag så måste man ju börja ifrågasätta varför dom gör som dom gör.
Och jag tycker det är väldigt viktigt att ifrågasätta saker och ting om det inte stämmer överrens med det som står på hemsidan.Jag har aboslut inte sett någon dialog,jag fick enbart höra att dom bara hade förmiddagstider,vart är dialogen?

Och jag vill inte väcka mina barn.Om Lucas sover när han ska vara på dagis så är det väl förmodlingen för att han behöver sova.Och om Liam sovit dåligt en natt så väcker jag ju inte honom bara för att fara på dagis.Och jag sover också väldigt gärna så länge som pojkarna sover.
Jag tycker att jag borde veta vad som är bäst för min Lucas,och inte dagispersonalen.Jag betalar 1260kr i månaden,så lite borde jag väl ändå ha att säga till om?
Och visst jobbar personalen för barnen?


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: