-Lista.

När fick du reda på att du var gravid?
I slutet av Oktober.

Var bebisen planerad?
Ja,det kan man väl säga.

Vad heter ditt barn?
Liam Persson

När var du beräknad att föda?
9 Juli

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nä,han kom 14 Juli.

Hur stor var barnet vid födseln?
3850g,50cm

Hur lång tid tog förlossningen?
1 timme från det vi kom in.1.40 om man räknar från när "första vattnet" gick.

Hur började din förlossning?
Det började rinna lite vatten.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt.

Hur mycket var du öppen när du kom in?
7-8cm.

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
3 ordentliga krystverkar.

Blev det komplikationer?
Nä.

Var du rädd för något?
Nä,eller att jag skulle spricka ända bak till sjärten.

Skrek du?
Ja.

Hur många var inne i förlossningsrummet?
2 Barnmorskor och Tony såklart.

Hade du någon nära med dig?
Tony.

Tog du någon smärtlindring?
Nä,men ändå inte värst tror jag.Allt gick ju så fort.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja.

Tog ni reda på könet?
Nä,det är ju som att öppna julklapparna på midsommar.

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag trodde faktiskt flicka.

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
2 Månader?

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja,nästan iallafall.

Hade du en svår graviditet:
Nä,ska inte klaga.

Mådde du illa?
Nä.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Jag tror både jag och Tony är rätt nöjda med två pojkar.Två barn,två skotrar.Alltså ryms dom på varsin skoter!

Har du fått några bristningar?
Ja,faktsikt.Några små.

Var du nervös inför förlossningen?
Nä,jag tycker det är en sån cool och frän upplevelse!

Hade du några cravings?
Is,frysta hallon och sura äpplen.

Vad gillade du för mat?
Samma mat som jag alltid gillat.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Eftersom jag gjorde det före Tony kommit hem från jobbet så var det första jag sa till honom:
Grattis du ska nog bli pappa igen!
Och självklart blev vi båda väldigt glada!

När kände du första sparkarna?
Kommer inte ihåg.Kanske v.16-17?

Bästa graviditetsminne?
Alla sparkar och längtan efter att få träffa det lilla livet.

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Testade mig någon dag före jag skulle haft mens.

Hur mycket gick du upp i vikt?
Skulle kunna tänka mig kring 12kg.

Hur länge ammade du?
Än så länge funkar det bra!

Hur blev ditt hår?
Mitt hår har aldrig hunnit reparera sig sedan Lucas.Så det är fortfarande konstigt.

Vem är barnet mest lik?
Dom flesta säger att han är en kopia av sin storebror.

Vad är det bästa med att ha barn?
Allt.Dom är ju mitt liv.

Vad är det sämsta med att ha barn?
Då man inte får sova ordentligt,eller inte får sova alls.Men sova kan man ju göra i graven!

Är ditt barn döpt?
Nä,men dopet är bokat.

Hur gammal är barnet nu?
1½ månad.

Postat av: Jonna

Ohh, älskar att läsa andras listor! :) Skojigt! Den lånar jag allt ;) Ska nog även ta mig an bloggawarden ;) KRAM

2010-08-24 @ 21:08:41
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Jonna

Jaha vad roligt :) det är nr 20, nära cyckelvägen mot duettgränd (beiga, förra rosa husen) Vilket nummer har päronen då? Japp blir perfekt! Vart är dte ni bor? KRAM

2010-08-25 @ 07:14:38
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: