-En givmild storebror!

Jag undrar verkligen vart min USB-kabel till mobil är.Jag har letat och letat utan att hitta den.Jag börjar ju nästan känna att jag får panik.Men jag ska gå igenom Lucas leksaker en gång till.För att saker vi haft borta har en liten tendens att hamna just bland hans leksaker!

Lucas var verkligen jättesnäll med Liam i morse.Liam låg i sin "jungeltrumma" och filosoferade.Först kom Lucas med sin orm och la på Liam,sedan kom han med sin plasthammare,och sedan fick han Liam låna krokodilen och sist men absolut inte minst kom Lucas med sin dammsugare och la på Liam,den fick han också visst låna!
Storebror var verkligen givmild idag!
Tyvärr hade jag ingen kamera i närheten så kan fick det inte på kort.

Tänk att våran lillebror redan är 1månad gammal.Det är så roligt när han börjat titta på saker.Och ett litet leende har vi börjat kunna skymta.

Därimot så skrattar jag nästan för mig själv.Alla pratar ju om att barn som helammas inte blir sjuka ovs.Att det är viktigt att amma för att dom inte ska bli sjuka och att dom får i sig massa antikroppar från mamman.
Det roliga med att dom inte ska bli sjuka är att Liam är jätteförkyld,och det konstiga är att jag faktiskt helammar!
Och Lucas som fick flaska från det typ han var nyfödd har aldrig typ varit sjuk.
Så nu konstaterar jag en gång för alla att det bara är en och skär BULLSHIT!! att barn som helammas inte är sjuka!

Postat av: Erika

Ja Celine har hunnit vara förkyld/snorig både en, två och tre gånger fast hon helammas så teorin spricker ju om man säger så.. :P

2010-08-17 @ 09:34:55
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Madde

Men sjukvården säger ju också att barn som helammas inte kan bli förstoppade, det är också bara bullshit! ;)

2010-08-17 @ 11:31:11
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Nadia

Haha jaa.. Man ska nog it bry sig så himla mycket! Asså.. Det där är ju bara normer. Jävla skit. Inpräntade "regler" om hur saker ska vara och bladihada. Nu är teorin spräckt så då sprider vi det åt resten av världen så kan alla sluta tjata om att amma är så himla bra och så kanske mammor kan slippa få ångest och känna sig pressade att amma, för tyvärr verkar det ju som att många får det! :( TRÅKIGT!



Iaf. Tiden går fort, en månad redan! Rackarns! Hoppas du hittar kabeln snart så vi får se lite kort. :) Föresten så måste jag bara säga vad mamma sa om dina barn när vi sågs på Ica. Hon tyckte lillen var så himla fin för att vara så liten, alltså med det tror jag hon menade att endel ser ju ut som små aliens i början men hon tyckte att Liam var en sån fin bäbis. :) Sen sa hon något om storebror, tror hon blev rätt förtrollad av hans magiskt långa ögonfransar. :) Min mamma har blivit rent rolig sen hon fick veta att hon ska bli mormor, varenda bäbis och litet barn vi möter vill hon helst typ stå och titta på i timmar om hon får välja! :)



Kram

2010-08-17 @ 12:43:00
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: