- S t u g a n -

Denna vecka kommer att bli ganska händelserik.Har faktiskt nästan alla dagar planerade.
Imorgon blir det BVC-grupp.Så Lucas kommer att få träffa sina kompisar:Ville,Alice och Harry.Det har ju varit juluppehåll så vi har faktiskt inte träffats på länge!Och på Onsdag så ska dom få bada för först gången småbarnen.Vi ska nämilgen börja babysimmet då!Det kommer bli så roligt!Och att Ville,Alice och Harry ska vara i samma grupp,då känner man ju några iallafall.Därimot så längtar jag ju inte speciellt mycket över att visa mig i badkläder.Men vad gör man inte för lillprinsen?Jag få gömma mig bakom Lucas!

Det var även prat på att ta en promenad med några heta mamas också!Tänk vilka underbara människor man lärt känna nu efter att man fått barn!

Och på fredag gott folk!Då smäller det.Jag och Tony ska nämligen köra skoter till stugan i Arvidsjaur.Lucas får åka bil dit med hans mormor och morfar,så jag och Tony ska få köra lite skoter.Det är ju ändå typ 13mil dit.Så det blir hur kul som helst!Sen blir det ju 13mil till när vi ska hem på söndag också.Och kanske vill gammelfarmor och gammelfarfar vara barnvakt en stund på dagen på lördag.Då blir det nog några mil till med mamma och pappa.Men hur som helst kommer det nog bli hur bra som helst!Det är så himla mysigt på stugan.Med badtunna och bastu och hela köret!Uti vattnet.
Klockrent är bara förnamnet!

Stugorna från isen.

Badtunnan,mot vattnet.

Bastun,med utsikt mot vattnet.

Utsikt från stugan mot vattnet.


Postat av: Jeanette

Babysim, va skoj! Vad skönt, då är man väl i varmvattensbassängen ^_^ Och svammel! Du ser ju smal och fin ut :D Bara å hoppa i bikinin!

2009-01-11 @ 20:24:48
URL: http://kurosmurfen.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ville bara tacka för inlägget du skrev på min blogg. Skönt att veta att det inte är jag som är galen som tycker så.

2009-01-11 @ 21:44:22
URL: http://sabacla.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilket mysigt läge ni har stugan på!

Är riktigt avundsjuk att ni ska köra 13 mil med skoter!! :) Visst ses vi i veckan?? Kramar!

2009-01-12 @ 06:58:37
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker du ser jättesmal ut så inte behöver du skämmas i bikini. Tänk på att alla andra just har fött barn också! =)

Jag tänkte fråga om du vet ifall det finns fler steg på babysimmet i piteå? Vi kommer nog att flytta upp till våren och jag skulle vilja att Lily fick fortsätta simma, men har inte hittat nån info om de har några fortsättningskurser där uppe.

2009-01-12 @ 10:43:53
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad bra! Fortsättningskurser verkar jättebra. När vi gick första kursen var det en kurs innan med barn som var mellan 11-12 månader, typ steg 3 eller 4. De satt på bassängkanten, hoppade i själva och doppade huvudet. När de kom upp till ytan vände de runt och simmade tillbaka till kanten och drog upp sig så att de fick huvudet ovanför vattenytan. Såg jättehäftigt ut att de var så små och kunde det själva. Så jag bestämde att vi måste gå fler kurser!

Sen blir det ju mycket billigare i öjebyn med. Här kostar 8 gånger 1300:- så det svider ju lite.

Jag träffas jättegärna när vi flyttar upp! Känner så lite folk där uppe nu för tiden så det behövs lite nya vänner. Och gärna med barn då =) Vi håller på att leta lägenhet så det blir nog nu i vår nån gång. Vi vågar inte köpa hus än då vi inte vet vad vi kommer ha för inkomst där uppe. Sambon får veckopendla till en början, men sen måste han ju hitta nåt där med. Och jag också, men jag förtränger det eftersom det är så skönt att vara mammaledig =)

2009-01-12 @ 14:20:45
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Jane

å fan va härligt å köra lite.

Synd att det e så lite snö bara.

Fast förhoppningsvis e det väl lite mer då man kommer mer åt inlandet... :)

2009-01-12 @ 14:33:26
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Sara

[email protected]

:)

2009-01-12 @ 15:30:53
URL: http://sabacla.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, det blir skönt att flytta tillbaka! Prioriteringarna ändras mycket när man får barn; innan hade jag aldrig kunnat tänka mig att flytta upp igen. Sambon är lastbilschaufför så det borde väl gå att hitta nåt även där uppe.

Vi vet inte hur det blir med föräldraledigheten än, det beror lite på vem av oss som får jobb först. Hittar jag inget jobb i Piteå direkt måste jag ju vara ledig så länge som möjligt. Får jag jobb direkt kan ju sambon vara hemma med Lily.

2009-01-12 @ 16:15:39
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: