- H e l g -

Nu var vi just kommit innanför dörren.Det har varit riktigt roligt i helgen.Var längesen jag hade så roligt.Men en sak är iallafall säker.
ALDRIG MER SKA JAG KÖRA TILL ARVIDSJAUR I MÖRKER!

Det gick  bra till Långträsk i fredags eftersom det var ljust.Men efter det blev det ju bara mörkare och mörkare.Så uti Gråträsk körde vi vilse,säker 3-4km.Men tillslut hittade vi leden igen,men då kom vi ut på en STOR sjö.Och inte en enda pinne om vart leden gick.Det var faktiskt riktigt obehagligt eftersom man inte känner vattnet där,man vet inte vart det är öppenvatten.Och det var riktigt mycket flövatten på just den sjön.Jag blev faktiskt lite rädd.Men tillslut hittade vi leden igen.
Allt gick så bra därifrån,till vi kom till Arvidsjaursjön.Hade ingen aning om vart vi skulle.På dagtid är det ju inga problem,men när man inte ser nått på kvällen.Jag höll iallafall på att köra fast i flövatten,men klarade mig i sista sekund!Tur man har en bra skoter!Vi fick tillsist ringa mamma och pappa och be dom möta oss på sjön.Så tillslut kom vi fram till våran stuga.Till värmen,Lucas och Mat!
Men det var riktigt kul,när vi hade flyt iallafall!

På Lördagen så var pappa,Tony och Bellas kille Johan ute och körde.Johan fick låna min skoter.Så jag och Bella gjorde samhelle med Lucas.Var på dollar,och vilken skillnad från i Piteå.Hur stort som helst,och hur mycket saker som helst ju!Vi var även förbi min farmor och farfar.
På Lördagskväll bar det av till Old Duck Inn med mammas släkt.Det blev en plankstek för min del,och oj vad gott!Lucas gick laget runt,och han var på strålande humör hela kvällen!Och självklart tyckte alla han var hur söt som helst.Och VÄLDIGT lik sin pappa.Vi for väl hem därifrån kring halv nio.Så vi la isäng Lucas och så spelade vi Plump hela familjen.Jag har nog aldrig skrattat så mycket alltså!Det var så himla roligt.Synd bara att inte våran storasyster kunde vara med.Då skulle familjen vara komplett!

Så idag började jag och Tony fara hem kring halv 11.Och självklart körde vi vilse ute gråträsk.Varför är det inte några kryss där?
Men vi hittade rätt väg och körde till Långträsk för att tanka.Och då träffade vi Mario och Karin.Så det blev väl lite surr en stund.Efter det så körde vi till Flöttuträsk och drack kaffe hos Lucas farfar.Och där träffade vi en arbetskompis till mig.
Sen var det bara raka vägen hem.Så jävla roligt alltså!
Det var längesen jag hade en sådan trevlig helg.Och Lucas har varit på topp hela helgen!

Kan tillägga att det blev typ 32mil skoterkörning denna helg.Sweet!

Nu kommer Tony med pizzan i beställt!Gott!





Vårat Mirakel.



Postat av: Anonym

Ni verkar ju ha haft en kanon helg =) Kan förstå att det var jobbigt & svårt att hitta i mörkret men det var ju tur att det gick bra tillslut. Vi måste ju ses nån dag =) Jag är ledig onsdag & torsdag i veckan! Kramar

2009-01-18 @ 17:09:35
Postat av: Jessica

Det var jag som skrev förra inlägget, namnet försvann av nån konstig anledning :P

2009-01-18 @ 17:11:02
URL: http://jessicatommy.blogg.se/
Postat av: Jane

Härligt med lite körning.

Är sjukt avis......

Dock inte alls på vilsekörningen, sånt där är verkligen läskigt. Okända sjöar! Då kan man snacka om att pulsen ökar.

2009-01-18 @ 21:20:37
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: josse

hehe jajjemännsan! :-) hon hittade den för några veckor sen och nu suger hon alltid på den!

Har eran lillkille också tumme som favorit? va söt han är! :-) hur är livet som mamma för dej då? :-) underbart såklart!

2009-01-18 @ 21:44:20
URL: http://josephinebackman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Nä fy, det är verkligen en otrevlig sjukdom!

Men vi verkar då ha klarat oss :)



Läser att du har varit å kört skoter! Gud så roligt. Fick Lucas åka nåt? :D

2009-01-19 @ 08:20:09
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Kan tänka mig att han, som Mio, ska få en miniskoter när han blir äldre? :)



I veckan har vi väl inga större planer. Ska på bvcträff på onsdag, men annars är det rätt lugnt :)

Vad ska du hitta på?

2009-01-19 @ 09:07:25
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: