- C h o c k -

Tror ni jag fick en chock i morse när vi vaknade 8.20?Lucas hade då sovit från klockan 8 i går kväll till 8.20 i morse I ETT!
Ingen mat där kring 5 som han brukar,Lucas har alltså sovit i 12timmer i sträck!Kan ni gissa om mamma blev glad när jag vaknade.Nu har han gjort så två gånger under sina 5månader!Och han får gärna forsätta göra det!

Idag blir det familjens hus med bvc-gruppen.Vi ska få göra gipsavgjutningar av barnen var det då sagt.Jag har aldrig varit där tidigare,så det ska blir riktigt roligt!
Senare idag blir det storhandlig för min och Lucas del.Någon som har några förslag på middagar?Jag har just nu väldigt mycket idetorka på just det området.Fast det har jag ju jämt.Det värsta jag vet är nämligen att laga mat.Tycker inte alls det är sådär jättekul.Fast lite roligare nu när man har ett nytt kök.Jag önskar jag skulle tycka det var roligare.Men det kanske kommer med åren?
Jag jämför ju jämt min mat med mammas,och hon gör verkligen världens godaste mat.Och min mat smakar ju inte som hennes,så alltså är det inte lika god.Någon annan som har samma problem?


Detta gott folk,är något alla borde ha!
En kyl och frys med ismaskin och isvatten.
Världens bästa om ni frågar mig!


Samma sak med denna kran.
Bubbelvatten direkt i kranen.
Hur gudomligt som helst!
(Jag är vatten freak,dricker bara vatten.)


Postat av: Martin Karlsson

Oh så skönt att få sova!

Mat som någon annan har lagat smakar alltid bättre än den man gör själv av någon anledning...



Och som svar:

Haha, du är modig du! Och gärna -10c ute?

Nämen, det låter ju roligt. Utmanande att få det bra med all vit snö..Vi kan testa..Jag kan nu på söndag, men vet ju inte om det kommer att snöa då..

Maila [email protected]

2009-01-19 @ 11:30:19
URL: http://mkpd.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag har också samma problem, det är så jäkla tråkigt när man lagar samma mat hela tiden och försöker man sig på något nytt känns det alltid som man misslyckats.. Det är svårt det där!

2009-01-19 @ 11:41:01
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Baclonlindad kycklingfilé fylld med Philadelphiaost!

Gott OCH enkelt :)

Min favvorätt för tillfället!

2009-01-19 @ 11:51:09
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Det är faktiskt superenkelt!

Skär ett jack i fileén och mosa ner lite philadelphia ost.Linda en baconskiva runt:Klart! :)

Fast du får inte glömma att stoppa den i ugnen,hahaha.



Ja det enda jag äter till ris är kyckling,haha.

Eller så kanske man kan göra nån typ av gryta?Köttgryta kanske?



Norah bli halvåret den 28 januari..Gaah!!

Lucas då?

Tiden går så sjukt fort!

2009-01-19 @ 12:06:56
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Hahahaha!Jadu,jag är ungefär lika kass i köket!

Både min mamma och Ante mamma jobbar/har jobbat som kokerskor.Men inte är man bra för det :)

Nu har vi bara gett fan på att börja laga mer varierad mat.

Men kycklingen där är verkligen enkel.Jag hatar att göra komplicerad mat så du får helt enkelt lita på mig :)Fort ska det gå och gott ska det bli!

Inte lätt alla gånger.



Ja just ja,det skiljer ju bara drygt en månad mellan Lucas och Norah.Jag kommer bara ihåg att det var typ 2 månader..

Jasså,när börjar du om att jobba?

Delar ni på föräldradagarna?



I veckan har vi NOLL planer.Men på nåt sätt lyckas man alltid ha fullt upp.

För er då?

2009-01-19 @ 13:02:13
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jane

vad hände med iskuber och sodastreamer? ;)

Vad gäller middagar så e jag precis likadan.. Idétorka JÄMT.

Men idag blir det tacos.

Lätt och skitmumsigt :)

Förresten så hade jag tänkt dra en vända på stan imorrn. E du sugen på att komma in och fika så skulle det ju va trevligt :)

2009-01-19 @ 14:33:01
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Joanna

Om du menar vardagsrumsbordet så var det på Mio i öjebyn ja! :-) Men det var början av 07 och jag måste säga att jag faktiskt inte har sett det där sen dess. Men det borde ju finnas med i katalogen iaf. Bra pris var det också! :-)

2009-01-19 @ 15:24:21
URL: http://joannanystrom.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Brukar steka kyckling (uppskuren) och steka (saksak; jag brukar peppra kycklingne lite), sen slänger man i en eller två pack emd tärnad bacon och steker ihop. Sen är det en smaksak, men att även tärna ned en paprika eller två är också jättegott. Stek tills det är klart, sen låter du det puttra på låg värme med två burkar creme fraische som du blandat i ordentligt, provsmaka, salta. Servera till Ris, sallad och ett gott bröd.



Sen är ju wokade grönsaker(ta vilka du känner för- broccoli, minimajs, ärtor, paprika, lök, vitlök osv) med ris eller råstekt riven potatis med peppar och salt jättegott! ^_^ Stek kyckling till.

2009-01-19 @ 17:29:46
URL: http://kurosmurfen.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej, ramlade över din "förtvivlan".... i mitt recept på grekisk pytt så ska man då INTE steka köttet först, så du gjorde inte fel. Prova skära köttet i mindre strimlor nästa gång, och marinera det över natten i kylen. Då blir köttet garanterat genomstekt och mört på 20 minuter. Lycka till!!

2009-01-19 @ 19:23:42
Postat av: Jane

Trodde ett tag idag att jag blivit lite bättre, men tji fick jag. Som du kanske läste så har jag mått skit konstigt sen igår. Med undantag på en liten stund idag på dagen då ag istället hade nån sorts mega överskottsenergi..

Jag antar att du måste planera eftersom du har Lucas och så, och då blir det lite krångligt nu när jag inte vet hur jag mår imorrn.

Jag ska vila en massa och lägga mig tidigt ikväll så kan jag höra av mig imorrn bitti. Eller så får det bli på onsdag istället om det skiter sig med morgondagen.. Lät det bra eller blev du förvirrad nu? :P

2009-01-19 @ 19:33:35
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jo det tror jag säkert, han börjar väl vara trött på mammsen sin :P Jag hör av mig =) Kramar

2009-01-19 @ 21:03:35
URL: http://jessicatommy.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: