- P e n g a r -

Satt just och funderade på att man absolut inte blir rik när man är mammaledig.
Jag personligen tycker att man ska få ut lika mycket pengar som när man får när man jobbar.Det är ju nästan jobbigare att vara hemma än att vara på jobbet.
På jobbet har man rast,lunch m.m.Men hemma får du se om du hinner äta,eller om du hinner sätta dig ner.
Jag kan inte förstå att man ska få ut mindre pengar när man är föräldraledig.Det ska ju löna sig att skaffa barn tycker jag.
Men icket.
Jag får ut 690kr/dag i föräldrapenningen.Men när jag jobbar har jag typ 150kr timmen minst.Så självklart går man ju "back".Jag jobbar dessutom 40timmar i veckan,så jag kan ju säga att jag brukar få ut lite mer i lön än det jag får i föräldrapenning.

Jag känner mig inte direkt rik.Vissa säger att jag inte ska klaga,eftersom jag har bra föräldrapenning.Men det är fortfarande massa tusen mindre än vad jag är van vid.
Jag tycker vi ska åtminstonde få 6månader med fullt betalt!
För alla vi mammor gör ett så jävla bra jobb,så vi förtjänar bra med pengar!

Postat av: Madde

Jag håller helt med dig tjejen!!!!

2009-02-07 @ 10:22:58
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

hurrudu....inte har du högsta "pengen", den ligger ju på en årsinkomst på 428000kr, fattas en del dit....

2009-02-07 @ 12:25:14
Postat av: Jeanette

Tycker de tär okej som det är i så fall. Inte fick man betalt förr i tiden av å sitta hemma med ungarna :( Det är själv-valt att skaffa barn, även om det inte ska motarbetas. Men rättigheterna för folk med barn går frammåt. Ni kanske ska ha mer, men inte lika mycket som om ni faktiskt jobbade, tycker jag absolut inte! :(

2009-02-07 @ 13:19:10
URL: http://art-of-jean.blogspot.com
Postat av: ingela och jonna

Kunde inte hålle me dig mer!

2009-02-07 @ 23:13:13
URL: http://ingelaolm.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: