- I r o n i -

(varning för mycket ironi från min sida)

BIG NEWS!

Kronprinssan och Daniel har förlovat sig!Vilken nyhet.

Nästan alla kanaler sänder extra idag bara för detta.Sverige sägs ju vara jämnställt.


Men jag frågar mig den stora frågan.
Vart var alla kameror när jag förlovade mig 26/10-03?Jag såg inte röken av någon kamera,inte ens min egen.Och inte special sände någon kanal den stora nyheten att Emmeli och Tony från Öjebyn har ÄNTLIGEN efter två år tillsammans beslutat att förlova sig.

Inte ringde HäntExtra eller någon annan tidnig och frågade oss om vi ville vara med på bild för flera tusen koronor.Nä,nog fick vi betala för att ens komma med i PT som förlovade.Jag tycker det nästan är lite orättvist.

Och sedan när vi blev gravida och berättade den stora nyheten för våra nära och kära,och det var INGEN som skvallrade för pressen om att vi skulle ha barn.Fatta besviken jag blev när inte HäntExtra ringde oss och bad oss bekräfta uppgifterna.Varför var det ingen som läckte ut denna STORA händelse till pressen.


Och på tal när Lucas väl kom.Det var absolut ingen media bevakning när vi kom till BB,jag tyckte ju att någon skulle ha ringt och berättat att vi var påväg att föda våran första arvinge.Men nej,jag blev besviken igen.Ingen som stod och tog "sista" kortet på magen.Bara Tony på hotellrummet,inte riktigt samma sak.

Väl när Lucas kom trodde jag att alla tidningar i hela Sverige skulle ringa och gratta,eller att åtminstone att någon åter igen skulle ha läkt ut den stora nyheten,att Tony och Emmeli från Öjebyn fått en pojke som ska heta Lucas.Men icket,inga tidingar ringde oss på BB.


Väl när vi skulle fara hem så trodde jag att dom skulle stå utanför BB för att få första kortet på honom.Men åter igen blev jag besviken.INGEN tidning.Men dom kanske står hemma hos oss?NÅGON måste ju ha läkt ur sig vart vi bor!Döm av min förvånig när vi kommer hem och INGEN står där!Besviken stiger jag ur bilen och låssas iallafall att alla tidningar är där och vill fota oss.Och att jag sedan får en STOR fet check i brevlådan,men icket.Och som salt i såret måste vi betala 150:- för att komma med i PT.

Vilken jämnlikhet!


Postat av: Jeanette

...jag är inte det minsta avis på kronprinsessan för all uppståendelse i media. Är den vnaliga svenssons lyx att sitta å muttra bittert åt sådant ;) Tänk att alltid vara till förfogande för den svenska allmänhetens uppskattning/ogillande från dagen man föddes? Att ALDRIG få göra alla de där misstagen sm ajg vet att både du och jag gjorde som unga och dumma ;) Kungafamiljens vara eller icke vara kan man diskutera hur länge som helst- men nu är de där och de har fnaimej inget privatliv och en hög med förväntningar på sig. De får resa och äta gott och klä sig vackert- men jag skulle inte byta min "frihet" som en "no body" mot det.



....vill man va i media utan att ha gjort någon uppoffring- anmäl dig till big brother eller liknande ;) Viktoria förtjänar att va i tv, hela henne sliv har vigts åt att vara ett jippo för svenska folket och "de internationella kontakterna". Tradition och klass-skillnader...som svenska folket valt att behålla, märkligt nog.

2009-02-24 @ 16:44:51
URL: http://art-of-jean.blogspot.com
Postat av: Bella

gud, vad mycket predikande helt plötsligt.

2009-02-24 @ 19:34:31
URL: http://rockslyna.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Ha ha... ja, så kan man också se det;.) Konstigt nog fick vi också betala för såväl annonser som bröllop... kungen skulle ha varit ens pappa... ;.)



Ang flickornas sång så kan du självklart rekommendera din vän att kontakta en låtskrivare för att skriva en egen sång eller skriva om färdig låt till just hennes barn, precis som Jesper skrev om låten till Antonia och Gabrielle och deras dag.

2009-02-24 @ 21:45:54
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Jeanette

ingen predikande Bella. Eller jobbar du åsiktspolis på sidan av? ;P

2009-02-25 @ 04:20:03
URL: http://art-of-jean.blogspot.com
Postat av: Bella

jo, det kan man säga. Oftast så vet jag bäst och har rätt. HA.

2009-02-25 @ 19:11:15
URL: http://rockslyna.blogg.se/
Postat av: Jeanette

hehe...:D

Jag mins att jag var skitsur som litne då jag fick veta att made (prinsessan) hade två vackra tävlingshästar...som man då alltås kna säga bekostades av det svenska folket -_- Men men... Kändiskapet har nog sitt pris.

2009-02-25 @ 23:10:13
URL: http://art-of-jean.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: