9/9-08

Idag är jag faktiskt lite T R Ö T T.Lucas har nog haft lite magknip inatt och inte alls sovit så bra som han brukar.Det blev väl kring 4timmars sömn inatt plus att jag har vilat lite nu på morgonen.
Inge kul alls att se sitt barn ha ont,fast han har ju inte skrikit,han har mest bara gnott.Om ni förstår vad jag menar.Men förhoppningsvis så ska han väl inte ha ont i magen hela dagen.

Jag har så svårt att lägga mig ner och vila när jag precis har kommit igång.Måste bli bättre på det alltså.För jag somnar ovaggat på kvällarna.

Jag har iallafall hunnit städa både sovrummet och vardagsrummet nu på morgonen.Så man får ju faktiskt saker gjorde när man stiger upp tidigt iallafall!

   
Sovrummet nystädat!

   
V-rummet nystädat!


Världens bästa sak!
Vatten och is!

Postat av: Jennie & Norah

Ser att ni har haft en likadan natt som oss :-)

Jag misstänkte också magknip men hon har inte skrikit,mest legat och gnytt.Då sover inte jag heller.Har dragit 5 minuters intervaller.sovit,vaknat o.s.v.

Har vilat nu på morgonen men fortsatt med intervallerna,tur att det inte är såhär jämt,för jag känner mig som en zombie :-)



Har du snickrat ihop mkt hemma?

Bra att ha en som är snickare och en som är målare,inte illa :-)



Ja det är skönt att bo i stan,fast samtidigt,när jag skaffar hus vill jag bo utanför!

Däremot var PDOL inte roligt att bo mitt i allt.Höggravid och irriterad på allt och alla,då ville jag bara fly :-)



Jag vet inte vad jag ska ha för preventivmedel,har alltid tänkt p-piller men nu vet jag inte,måste rådgöra med BM.

Vad ska du ta för nåt?



Kram och ha en bra dag!

2008-09-09 @ 11:52:53
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Och du..sluta lägg upp bilder på huset erat,jag blir så ruggigt avundsjuk! :-)

Lätt bland det snyggaste jag sett!

2008-09-09 @ 11:53:21
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: madde & Ellie

Det är en helt underbar upplevelse. Skulle aldrig tveka på att göra om det.

Hur gammal är eran Lukas då? :)

2008-09-09 @ 14:11:28
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Monica

Mm.. Hade man kanske varit yngre så. Men tycker ändå det har blivit mindre att titta på. Menmen..



Okeej, så ni bor där :) Perfekt om man har villa kan jag tänka mig, lgh däremot tror jag inte att jag skulle vilja ha där.

Vi bor på furuberget. Jättemysigt område faktiskt. Men jag längtar till hus. Men det blir när jag har bestämt min karriär o har fast jobb :) Och när vi vet vart vi hamnar förstås.



Pappa är sååå mkt piggare nu. Han har faktiskt fått komma hem idag. :) Så det känns toppen! Men han är så mager.. Huwa..



Ja det skulle vara skitskoj faktiskt! Alla kompisar som inte har barn skulle ju bli spyless på allt bajsprat :P



Anton har blivit lite större. På 6 dar har han gått från 2910 gram till 3145 :) Det tar sig sakta men säkert. Hur stor har Lucas hunnit bli?

Kramen!

2008-09-09 @ 19:24:39
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Förstår att man kommer i luven på varandra.Jag och Ante bråkade nog när vi bara flyttade grejer :-)

Ska bli spännande när vi skaffar hus,haha.



Jo vi har faktiskt bestämt oss för Hortlax,så det känns skönt att vi haren riktlinje att gå efter iaf!

Var ni överens att ni ville bo i Öjebyn?



Haha ja bäst att satsa på spiral om man är dålig på att komma ihåg pillrena :-)

Vad är det för för/nackdelar med kopparspiral?

Usch,nu känner jag att jag måste "läsa på" lite innan så jag får köra uteslutningsmetoden.



På efterkontrollen kollar dom om man kan knipa(gynundersökning),pratar prev.medel och lite allmänt efter förlossningen.Huh,jag längtar INTE!



Idag släpade vi oss till stan men jag är fortfarande som en zombie.Nu blir det film,så jag ska försöka hålla mig vaken :-)



Vad har ni hittat på för skoj?

Kram

2008-09-09 @ 19:31:18
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: madde & Ellie

2 veckor??? Vilken färsking :)

Ellie blev 5 månader torsdags. Så hon är ju en jätte jämnfört med lilla Lucas.

Gick du över tiden nå eller?

2008-09-09 @ 19:44:24
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Madde & Ellie

Du det går verkligen supersnabbt. Man hinner inte med.

Det kändes verkligen som det var igår hon föddes.

Jag födde 10 dagar innan beräknad BF. Kändes ganska skönt eftersom jag var godeless sista tiden.

Vad gör ni om dagarna då? :)

2008-09-10 @ 10:42:22
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Monica

Men då förstår jag att det är Öjebyn som gäller :)



Njae, inte så nya skulle jag tro, men dom är faktiskt riktigt fräscha. Vi har bott här i drygt ett år tror jag det blir. Vi har en 3.:a på 83 m2. Alldeles perfekt.

Hur stort hus har ni?



Jag jobbar extra i hemtjänsten i stan o så är jag croupier i black jack på krogen :)

Vart jobbar du?



Det skulle faktiskt vara skitskoj om vi kan träffas med pojkarna o ta en fika. Man blir på tok för rastlös av att bara sitta hemma. Hur ser det ut för dig nästa vecka?

Kramar

2008-09-10 @ 11:24:48
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Vi har också fått sova inatt,helt underbart med en hel natts sömn! :-)



Nix,Ante är från Hortlax,jag är från Långnäs och där vill jag absolut INTE bo,haha!



Jag glömmer också jämt bort att göra knipövningarna.På rikt så glömmer jag,inte slarvar!

Suck,jag ska dit redan på fredag så det känns gode hopplöst :-(



Vi såg "27 Dresses",blev bara halva filmen denna gång också :-) Ska fortsätta se den någon annan kväll.Jag har precis som du,svårt att hålla mig vaken!

Har du ingen bra film att tipsa om?:-)



Ikväll blir det faktiskt bio,lämna lillan med papsen ett tag.På dagen ska vi få lite främmande så jag ska skynda mig att äta lunch nu.



Vad ska ni pyssla med?



Kram

2008-09-10 @ 12:19:22
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Madde & Ellie

Ja du vi gör inte så mycket. Tar dagen som den kommer. Men umgås med lite kompisar och sen är vi ute och går ofta.

Vars är det ni bor? Om ni bor nära Öjebynkan vi ju gå ut och gå någon dag :)

Jag fick panik första dagen som sambon började om och jobba. Men nu är det så skönt att ha lite rutiner i vardagen. =)



Kramar

2008-09-10 @ 14:39:53
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Tack :)

Hinner dock bli frustrerad varje gång jag börjar få förvärkar och sen lägger dom av.. Känns verkligen som att vi aldrig kommer att få våran bebis vissa stunder.

Men men, bara att gilla läget :D

2008-09-10 @ 19:48:23
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Anonym

guuu vilket vackert hem ni har

2008-09-10 @ 19:53:00
URL: http://nadiiine.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Ja den filmen har jag varit sugen på att se.

Jag gillar också Beck och Wallander,riktigt bra filmer! :-)

Men vi såg som sagt "Mamma Mia" idag,jävlarns så bra film,och jag är verkligen inget fan av musikaler!Jag bara satt och grät och fick gåshud om vartannat,tur att det är mörkt i biosalongen!:-)



Har ni hunnit "landa" ännu?Fått in rutiner och sånt?

Hade ni mkt främmande i början?

Det hade vi..nästan för mkt.Man var helt död på kvällarna!



Kramkram!

2008-09-10 @ 22:03:37
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: