30/9-08

Igår var jag, Lucas och Jessica till Skellefteå och hälsade på Lisa och Lucas kusin.Vi gjorde iallafall stan och självklart blev det lite nya kläder till Lucas.Och jag ska ju inte köpa nått eftersom jag har hur mycket som helst ju!Men det är ju så himla svårt att låta bli.
Det blev iallafall lunch på stan och lite shopping.Som sagt var det iallafall riktigt trevligt!
Men eftersom jag och Lucas aldrig är stilla så har jag bestämt att idag ska vi inte lämna gården.Någongång måste man ju vara hemma också!

Lucas har inte heller varit på sitt bästa humör igår kväll.Jag har råkat smittat när honom med lite snuva,så det är ju inte så konstigt om han är lite gnällg.Men nu halvsover han iallafall.

På tal om Lucas kusin Alexander.Man kan inte fatta att det händer så mycket på ett år.Det är ju exakt ett år mellan dom och Alexander springer ju på förfullt och har börjat prata lite grann!Och han är ju inte stilla en sekund ens.Så man vet ju vad man har att vänta sig!
Det går så himla fort allt!Det gäller att ta vara på tiden iallafall.
Och Alexander är hur söt som helst med Lucas.När man har Lucas brevid honom så lägger han sitt huvud om Lucas och bara gosas!

Jag håller faktiskt på att städa lite grann men det stannade som upp.Ska faktiskt gå och renbädda allas sänger nu.Köpte mera jättesöta påslakan och örngott åt Lucas på IKEA.


Jag älskar denna bild på Alexander och Lucas.




Postat av: Madde & Ellie

Åh vilken gullig bild!



Ja dessa killar ska bara ha och ha :)

Vi har en soda streamer och den är ju underbar och tänk o man kunde få det ur en kran och få bort en av alla saker som står på bänkarna :)



I veckan så är sambon i Gällivare på jobb så vi är ensamna så det blir att umgås med kompisar och gå lite på stan skulle jag tro.



Vad händer hos er då?

2008-09-30 @ 11:42:43
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Det gick jättebra på BVC.Hon var perfekt rakt igenom,men det visste vi ju redan :)

Hon hade gått upp drygt ett kilo på en månad,så hon väger nu 5575gr och är 59cm lång!Stora tjejen!



Frågade lite om amningen och så eftersom jag tycker jhag börjar få mindre mjölk :(

Får ju ge ersättning på kvällarna eftersom det tycks inte vilja räcka till.

Men så länge hon är nöjd och belåten,och jag får fortsätta amma på nätterna/mornarna iaf,så är jag nöjd :)

Känner du att du har tillräckligt med mjölk?

När ska ni på bvc nästa gång?

Kramkram

2008-09-30 @ 14:48:37
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jo, Micke börjar om o jobba på måndag.

Känns lite ångestladdat nu, men det ska nog gå bra :) Är bara så himla mysigt att ha han hemma!



haha, jag håller med. Det enda som existerar just nu är bebisar :D

Vi kanske kan styra upp en träff någon dag nästa vecka eller veckan därpå?

Än blir jag lite stressad över när han blir gnällig och vi är bland folk. Så helst skulle den känslan fått lugna ner sig innan. För det gör den väl? :D



2008-09-30 @ 18:56:09
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Jenny

åh, vilken charmig bild!!:) jo vi var ju det, jag kommer gärna hem till er ngn dag, är sugen att se det lilla underverket, samt alla förändringar i huset:)

2008-09-30 @ 20:56:35
URL: http://jeanny.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Huvudsaken dom blir nöjda!

Men jag vill amma,ÄLSKAR att amma.Det finns nog inget mysigare? :)



Hon blev 2 månader i söndags!Hjälp vad tiden går.Det var skitjobbigt att packa undan kläder som blivit för små och inse att hon aldrig mer kommer att kunna ha dem :(

Hur gammal är Lucas nu?

När var ni hos BM sist?



Kram

2008-09-30 @ 21:26:36
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blev ledsen att du inte hörde av dig :S

2008-10-01 @ 00:05:23
URL: http://rockslyna.blogg.se/
Postat av: Monica

Hade du o Lucas en mysig dag hemma igår? :)

Själv känner jag att jag behöver komma ut lite oftare. Blir på tok för rastlös hemma. Men idag blir det nog att bara vara hemma. Bilen är på reparation så jag tar mig ändå it så långt.



Vad har ni för bil?

Vi har en opel omega kombi 97:a. Väldigt stor o rymlig bil men den är väl inte allra bäst längre. Förstår it heller vad dom tänkte när dom tillverkade den.. Så liten motor i en så stor o tung bil.. Fan, långtradarna kör ju nästan om en i uppförsbackarna :P haha..



Balen var jättefin men vi åkte hem redan vid 2000 eftersom det blev lite väl livat i holken för lilleman. Jag sjöng en sång o efter det åkte vi hem. Men det var trevligt :)



Japp, nu växer han! Han väger 3820 o är 54 lång. Lucas då? :)



Kraam!

2008-10-01 @ 11:11:30
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Ja visst,nu ammar jag för fullt!

Har läst lite på Internet om amning och att ge dem ersättning kan störa lite.Sen kan dom även vara inne i en tillväxtperiod då dom kräver mer mat.

Så nu försöker jag få igång amningen igen :)



Yes det var en läkare med.Dom gjorde samma undersökning som när dom gick barnronden på BB.Kollade höfterna,hjärtat,ryggen och så..

Hon var helt perfekt :)



Dopkaffet?Är det erat dop du menar?

Jag är säkert bakom flötet nu :)



Kram

2008-10-01 @ 13:30:19
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gratulerar i efterskott! Såg att du fick på samma dag som mina pojkar är födda:D Lycka till!

2008-10-01 @ 16:01:19
URL: http://matildaberglund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha ja, några år tidigare :D Mina har ju fyllt 7 och börjat skola å hela baletten :D Tiden går fort, tyckte det var nyss jag fick dom. Varmt som fan var det den dagen dessutom :D hehe! Jungfru tar jag dom som! De flesta tidningar jag sett i är det så också, fast jag har också sett i vissa att man e lejon då.

2008-10-01 @ 17:35:08
URL: http://matildaberglund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ps. På Wikipedia e dom jungfru iaf :D

2008-10-01 @ 17:37:21
URL: http://matildaberglund.blogg.se/
Postat av: Monica

Visst är det härligt med alla säsongsstarter på tv :D Ugly Betty o desperata hemmafruar. Det är ju alla tiders! :)



Aah, men nissan är fina bilar faktiskt. Men då ska man ha en nyare, som ni har.

Det var en anonym som skrev till mig att vi borde skaffa en ford mondeo eller vad det nu var.. Jag säger då det.. Den dagen jag skaffar en ford!! Det räcker med Andrés ford sierra. Den är dock härlig på nåt vis :) Nu kanske en ny ford är kanonbra, men näe..



Emmeli W pratade om en mammafika nästa vecka. Det vore väl kul! Visst hänger du med isf?

Och en prommis vore också härligt. Har man väl köpt en barnvagn så är det ju läge att använda den :)



Nope, jag ammar ingenting nu, tyvärr. Men det känns ändå som ett bra beslut fastän det självklart är det bästa att amma o så himla mysigt.. Menmen.. Jag blir bara så frustrerad när det inte funkar som det ska, så då känns det som lika bra att låta bli. Han blir ju mätt o belåten med ersättningen o än så länge har han klarat sig från förkylning. peppar peppar.. :)



Oj! Stora killen! Lucas växer ju jättebra! Anton är en cm längre, men då är Lucas tyngre. Men herregud så söta våra pojkar är! :)



Vi hörs!

Kramar!

2008-10-01 @ 19:11:39
URL: http://moonkan.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: