2/9-08

Inatt har man väl inte sovit sådär jätte bra och kanske inte så länge heller.
Som sagt,Lucas är ju lite förkyld och har lite svårt att sova.Sen tror jag att jag inte har så mycket mjölk på kvällarna.Ammade Lucas rätt länge igår innan vi skulle sova,men han var ändå inte nöjd.Vi gick nog och la oss king 22,och kring 12 tror jag Lucas lyckades somna.
Men det är väl så det är att ha barn?Man har ju hela livet att ta igen sig.Det är ju bara det att det gör så ont i mamma-hjärtat när han är så snorig.
Men förhoppningsvis ska väl förkylningen ge sig snart.Han har iallafall inte haft någon feber!

Igår kom iallafall min Mamma och Pappa hem från Cypern,känns faktiskt grymt skönt.Det är ju alltid en trygghet att ha mamma i närheten.Man kan ju alltid ringa och fråga om det är något.

Höll ju på att glömma att våran BVC sköterska var på besök hemma hos oss igår.Gick igenom lite saker och så.Så imorgon ska vi till BVC med Lucas och väga honom.

Nu tror jag att jag ska lägga mig ner en stund innan Lucas vaknar igen!

Postat av: Jennie & Norah

Ante har 2 jobb,ett kommunalt jobb där dom klipper gräs och trimmar,det är 7-16 mån-fre,sen har han ett extra jobb på kvällarna hos en bonde.Så det blir en hel del.Men som sagt,han vill att vi ska ha det bra ekonomiskt och det är huvudsaken.Han är en riktig prins :-)

Vart jobbar din karl?



Man rasar i vikt när man ammar.Och jag vet några som rent av blivit skinn och ben av det.Men huvudsaken att bebben får mat så får man ta tag i sig själv sen :-)



Jag har inte börjat träna.Försöker ta mig ut på en prommis varje dag men det går heller inte så bra.Vissa dagar (oftast!) lockar soffan mer :-)

Tränade du nåt innan?Isf vad?

Jag var gode oaktiv innan också,men nu måste man ju faktiskt träna bort magen iaf.Men det är lite charmigt att vara degig,haha.



Knip medan du ammar,ett tips.Jag började med det idag.Då kniper man en heel del eftersom dom ammar rätt så ofta!



Ha en bra dag!Kram

2008-09-02 @ 11:10:22
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Njae,min föräldrapenning är inte så bra.Hade 2 jobb medan jag var gravid,men bara vikarie.Så vissa veckor jobbade jag hur mkt som helst,medan vissa jobbade jag ingenting.Det är tyvärr så när man är vikarie.Så jag fick besked för någon dag sen att jag skulle få ut 3800:-/månad!!Fick panik med tanke på att jag trots allt räknat ut minst 6000:-.

Så jag ringde dit,var nr.360 i kö,väntade en timme och fick sedan prata med en riktigt trevlig kvinna som sa att dom räknat fel.Det var det enda jag ville höra :-)

Hur är din?Vad jobbade du med innan?



Ha en bra dag!

Kram

2008-09-03 @ 10:25:46
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: