24/10-08

Lucas ligger ute och sover i vagnen och jag har just fått mina böcker jag har beställt.Jag har hällt upp en kopp rykande varm kaffe,och tagit upp boken;V ä x a  O c h  U p p t ä c k a  V ä r l d e n.

Jag rekomenderar det boken varmt.Har läst lite grann nu,och är redan mycket omponerad av boken.Den tar nämligen upp barnets sju viktigaste och mest jobba utvecklingsfaser under barnets första levands år.

Tex,
Varför skriker mitt barn mer än vanligt?
Varför vill den bara vara i mamms famn?

Det förklarar deras konstiga beteende,och hur vi som föräldrar ska klara oss på bästa möjliga sätt.Vad vi kan göra för att barnet ska känna sig lite lungare när han går igeom en sådan fas.
Och det är många citat från andra föräldrar i boken,och i många citat känner man igen sig.
Och man är absolut inte ensamen om att ha en skrikunge vissa perioder!Jag tror att boken kan vara ett bra stöd under dom absolut jobbigaste perioderna.Jag känner mig redan nu mer förståeende till varför Lucas är som han är ibland.Och jag har inte ens läst 20sidor än!

Till alla småbarnsföräldrar och gravida.Köp boken!






En bok om barnets första år i livet som förklarar varför ditt annars så soliga barn plötsligt blir klängigt, skrikigt och krävande.

Det beror inte på kolik, tandsprickning eller på att du "gör fel", utan på att barnet är på väg att ta ett stort steg i sin mentala utveckling. Sju gånger under det första året måste varje barn erövra en ny upplevelsevärld. Sju steg att ta som beror på betydande förändringar i barnets hjärna, som naturligtvis ter sig skrämmande för en liten människa. Denna kloka holländska bok bygger på långvarig och gedigen spädbarnsforskning men vänder sig i första hand till alla småbarnsföräldrar.





Postat av: Jennie och Norah

Lät som en intressant bok!

Vad kostade den och vart köpte du den?



Norah föddes ju den 28 juli,när kom Lucas till världen?



I helgen blir det fantastiskt lugnt.Är inte piggelin för fem öre.Dock har vi en massa ärenden imorgon som vi helst borde "göra bort",typ köpa en micro.Jag har inte förstått förens nu hur beroende man är av den.Tragiskt,men sant :)

Sen är det ju barnmässa på Nolia men jag är väldigt skeptisk till att gå där och trängas med barnvagnen.Mitt tålamod är inte det bästa precis :)

Vad ska ni hitta på?

Kramkram

2008-10-24 @ 15:17:47
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad kul att du gillade boken! Visst är den kanon? Det känns ju mycket lättare när de är otröstliga att man kan förstå varför! Bra att du promotar den lite, alla borde läsa den! =)

2008-10-24 @ 16:56:27
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Emmeli

haha, ja!

Helgens viktigaste grej, att hinna tina fläskfilèn :D



Farmor demostrerade den för mig, men då var han inte ens gasig, så än är den inte testad på riktigt. Och faktiskt har han varit "snäll" i 2 dagar nu peppar peppar



Vad hittar ni på i helgen?

Skönt att ha pappa hemma förstår jag? :)

Kram på er!



2008-10-24 @ 21:58:00
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Madde & Ellie

Ja du jag är ju inte så insatt i skotervärlden. Men det är en Renegade med en ny motor som visst drar mindre bränsle. Så har han förklarat för mig ;)



Hoppas ni nu har skoj på skoterdagen.

Själv blir det att baka lite tårtor.



Kramar!

2008-10-25 @ 11:14:25
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: