8/10-08

Då har man iallafall fått höra att man inte är någon bra mamma..

Kanske ska ta det från början..
Lucas har ju varit förkyld ganska länge nu,men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag har varit sjuk och min mamma och nu har Tony också blivit snuvig.Men inatt så hostade Lucas jätte mycket,han har väl ont i halsen.Sen så skrek han ganska mycket också.Så vi steg upp kring tolv och tog tempen och han hade 38,1.Det är ju inte så jätte mycket feber,men med tanke på att han är jätte snuvig och hostar mycket så ringde jag till jour distriktsökterskan.

Jag berättar för henne som det är och att han har feber,och det enda om säger är att vi inte ska göra något.Men därimot så börjar hon fråga mig om jag tycker det är svårt att amma?Vad fan hör det till att Lucas är sjuk?Jag sa att jag inte alls tycker det är svårt och att jag ammar hela dagen och på natten.Enda gånger jag ger ersättning är innan han ska gå och lägga sig eftersom jag inte har så mycket mjölk på kvällen.
Då början f'*ttan i andra ändan säga att jag måste amma mer,och att om jag skulle helamma skulle han inte vara sjuk.Så det är mitt fel att han är sjuk,för att jag ger han flaska en gång per dag?
Jag ammar ju allt vad jag levandes hinner.Jag älskar att amma.Men det är ju inte mitt fel att jag inte har så mycket på kvällen..
Hon går på som ett jävla ånglok och säger att jag måste prata med min BVC MB om ammingen.För amming är ju A och O som hon sa..För barn som blir ammade blir aldrig sjuka sa hon också.Och jag sa att han har varit snuvig i mer än en vecka och det för föst nu jag har börjat ge flaska en enda gång per dag.
Hon pratade om Lucas feber i fem sekunder,sen höll hon på med ammingen i fem minuter.Det är ju inte så jävla kul att höra att man är en dålig mamma för att man inte har mjölk på kvällen.Jag ringde ju faktiskt till henne för att jag var orolig om febern inte för att prata om ammingen.

Jag blev så himla ledsen att jag började storgråta.Plus att man var orolig för Lucas feber som hon inte verkade bry sig ett dugg om..
Här är man orolig och istället för att kanske lunga ner en lite grann så får hon mig att känna mig totalt misslyckad och att jag börjar storgråta..

Nä,det var absolut inge kul att få höra det.Som ett slag i ansiktet kändes det som..

Postat av: Jennie & Norah

Åhh vilken idiotisk BM!!

Hon har säkert inte fått sig på länge!



Konstigt det där med amningen,jag ammar knappt på kvällarna(ersättning) och på nätterna sover hon så Norah om någon måste väl jämt vara förkyld då!?

Jag borde ringa och driva med henne!

Hähä.



Visst är det svårt att inte bry sig,men glöm det för hon verkar inte veta vad hon pratat om!



2008-10-08 @ 10:22:22
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Monica

Men fy fan vilken kärring!

Du är ju jätteduktig som ammar honom hela tiden! Du ska it lyssna på henne, hon är säkert en jävligt bitter människa. Du är absolut ingen dålig mamma o det är absolut inte ditt fel att Lucas är förkyld. Bröstmjölken är bra för bebisens immunförsvar men nog kan han ju bli förkyld för det oavsett hur mkt man än ammar. Usch, jag blir så arg när jag läser ditt inlägg..

Ring bvc idag istället så hjälper dom dig.

Hoppas det ordnar sig.

Kramar!

2008-10-08 @ 11:33:12
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag håller med dom andra, vilken jävla kärring! Jag hoppas du får bättre hjälp någon annan stans och absolut inget är ju ditt fel, det finns ingen bättre mamma till Lukas :)

2008-10-08 @ 11:50:37
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Sandra och Nora

Vad himla tråkigt med den där surkärringen. Skulle gråta ihjäl mig om någon sa att det var mitt fel att Nora inte mår riktigt bra!

Du ska tänka på att vad som är värre egentligen; att inte Lucas får bröstmjölk exakt till 100% hela dygnet eller att han måste vara hungrig och få ont i magen varje kväll? Du hör ju hur dumt det låter!

hoppas att du och ditt fina hjärta kryar på er!

ringde du föresten till Öjebyn?

mvh// sandra och nora

2008-10-08 @ 13:15:41
URL: http://sandrawiksten.blogg.se/
Postat av: Monica

Du som ammar i stort sett hela tiden borde ju absolut inte få skäll för att du inte ammar på natten. Alla mammor har som sämst mjölk-kvalitet på natten o ger oftast ersättning då, så varför hon tycker att du ammar lite förstår jag inte..?!



Vad skönt att hjärta o lungor lät bra. Och ingen feber. Nu hoppas vi att han får bli frisk snart!

Anton har då klarat sig från förkylning, än så länge, peppar peppar.. Och ändå ger jag han bara ersättning. Så det är ju kanonbra!



Jag förstår precis vad du menar. Bara för att man är ung mamma så får en del för sig att man är en sämre mamma. Att man inte har nån som helst koll på hur man tar hand om ett barn. Men alla är väl mamma för första gången, 22 som 35 år gammal. Man växer ju i rollen. Men det är många som är så himla gammeldags om du förstår vad jag menar.. Allt ska göras som på deras tid o si å så..

Men jag tycker vi är ena riktiga supermammor, eller hur! :)



Japp, jag ska med på fredag. Blir riktigt skoj! :D

Vi ses då!

Kramar!!





2008-10-08 @ 16:55:15
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jean

Det finns många stoplskott inom vården, socialen och så vidare- och en del borde helt enkelt inte få vara i jobba med andra människor!



Bry dig inte om henne emmi, tala med någon annan nästa gång. Kvinnan verkar rätt inkörd i sin egen agenda kring vad hon egentligen jobbar med. Blir riktigt upprörd då jag läser vad hon utsatte dig för.



Sköt om er!

2008-10-08 @ 19:17:52
URL: http://kurosmurfen.blogspot.com/
Postat av: Jennie & Norah

Jag är upprörd än över det där.Alltså,kan man inte vara ödmjuk mot en som blivit mamma för första gången?Jag förstår inte barnmorskor som måste gå fram som ena ånglok!

Men huvudsaken är att du förstår hur FEL hon har.

Taskig attityd hade hon dock!



Nåja,vi mår bara bra och Norah är nybadad och vaken än,så vi hoppas på sovmorgon imorgon :)

Hur är det med er?

Vad sa dom på vårdcentralen förresten?



Måste fråga..Dom säger ju att barnfamiljer helst ska vaccineras mot vinterkräksjukan,är det något vi måste göra som har SÅ små barn?

Jag har ingen koll :)



Kram och sov gott!

2008-10-08 @ 21:39:17
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Det var mig en icke påläst surtant som inte visste mkt om det hon faktiskt SKA veta!

Man behöver inte amma alla dagens mål för att bebisen ska få i sig så mkt antikroppar från mamman som anses vara ett så bra skydd man kan få mot virus och infektioner.

Så om du hade ammat eller inte ett mål på kvällen har ingen som hellst betydelse för om han blir sjuk.

Usch vad hemskt det är att det finns sånna surmänniskor som jobbar inom vården.

Klart som fan man är orolig, dom behöver ju inte göra saken värre genom att vara otrevlig!

Hoppas han kryar på sig iaf!

2008-10-08 @ 22:00:16
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: frida

va konstigt, jag helammar och min son har varit väldigt förkyld två gånger och haft feber en av dom. undrar vad jag gör för fel då...?

2008-10-09 @ 09:33:43
URL: http://myworldkeepsspinning.blogg.se/
Postat av: Sandra och Nora

Ja men jag förstår ju det! Det viktigaste man gör nu är ju att se till att våra älsklingar mår på topp! Ens uppgift i livet typ:)



Nej, verkligen! Det märks så tydligt inom denna arbetsgrupp att vissa är som klippt och skuret för jobbet medan vissa verkligen inte ska jobba med det alls! Jaha! vad skönt men då var det bara en liten förkylning. Du får tänka att då har ni ju blivit av med en, för förkylningar lär man ju få räkna med!



Det gick faktiskt vädigt bra:) Fick det bästa beskedet vi kunde få, det var tre läkare som lyssnade på henne och hon som var mest erfaren sa att det med all säkerhet var ett jätte litet "hål" som småningom skulle växa bort helt och hållet! Såå skönt alltså!

Kramar

2008-10-09 @ 10:04:37
URL: http://sandrawiksten.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja det är verkligen jätte skoj. Det är ju rätt mycket frågor och mycket information som man ska komma ihåg så det var nog inte helt lätt. Vad skönt att ni slapp :)



Jag förstår vad du menar. Bara man säger att man vill ha barn får man skit för att man är ung. Men vad vet alla andra egentligen, men vissa har ju enorma fördomar mot unga föräldrar.



När det blir så där bli man så ledsen och arg så det går inte säga något. Du borde prata med hennes chef!



Mår han bättre nu då?

2008-10-09 @ 12:08:15
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Monica

Jamenvisst :)

Vad fin din blogg har blitt förresten! Vill också kunna göra nåt fint med min. Men jag har ingen aning hur man gör :P



Imorgon kl 12 träffas vi på café piteå i småstaden. Passar det dig också?

Vi ses imorgon! :)

Kramar!



2008-10-09 @ 20:05:01
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Men fy vilket taskigt bemötande!

Du ska ju givetvis inte bry dig om vad hon säger. Du är ju en toppenmamma!



Imorgon på café pite klockan 12, vad tror du om det? :) Kramar!



2008-10-09 @ 21:02:41
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: