15/10-08

Idag har jag och min trollunge varit på efterkontroll.Och gissa,allt gick bra!Var ju inte alls farligt.Riktigt roligt faktiskt,få prata lite förlossning och lite barn!Plus att allt såg bra ut.Jag kunde knipa också,vilken tur eftersom jag varit ganska dålig med dessa knipövingar.

Dom väger ju en när man är på efterkontroll.Och inom ett år så ska man vara tillbaka på sin normalvikt sa BM till mig.Och efter hon sagt det så kollar hon i sina papper och utbrister.Du väger ju redan mindre än vad du gjorde när vi vägde in dig!
Hon blev faktiskt lite förvånad.
Men jag har faktiskt aldrig vägt så lite som jag gjorde när jag kom hem från BB.

Jag har även satt in en kopparspiral nu,gjorde inte alls ont att sätta in den.Men iofs så var ju Lucas lite större än spiralen.Lite "mensvärk" har jag nu,men det kan man tydligen ha en till två dagar efter att man satt in den.
Känns bra att allt står rätt till down there!

Igår så var Lucas momor,farfar och gammelfarmor här och åt middag.Trevligt var det,förutom att jag totalt misslyckades med maten.Man är då tamefan ingen mästerkock.

Det är så roligt att veta att våran älskade lilla trollunge är så älskad!


Lucas i mammas mage v.37.

Postat av: Jennie & Norah

Vilken söt mage du hade :)



Nackdelen är att det inte är någon dammsugarpåse,så där dammet samlas upp är det rätt litet och man måste tömma rätt så ofta.Men det är bara en liiiten nackdel :)



Jag har ingenting att pumpa ut,eftersom jag ser till att Norah får den lilla mjölk som jag har..

..Och det är rätt så lite.Snart blir det nog ersättning på heltid.

Jag trodde att jag skulle ha mjölk i flera år,haha!

Så kändes det i början iaf!Men bara från en dag till en annan så sinade det..Och det lär ju inte direkt fyllas på :)



ÅHH jag blir avis på den vagnen!

Jag hade stora funderationer på att sno hem en från BB!Älskade att gå omkring med den och saknade den när man väl var hemma!

Har inte din pappa nån fler "verktygslåda"? :)



Vad händer i helgen då?



kramkram

2008-10-15 @ 17:17:21
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Erika

Det ska jag inte göra :)



Ja det förstår jag. Jag skulle vilja ha en sån där handdammsugare eller vad dom kallas. Som man bara kan hugga tag i och ta det värsta i alla fall :)



Ska mejla mitt nr. med en gång. Jag älskar också att vara ute och gå men det är som sagt rätt trist att göra det utan att ha någon att prata med.. Det är illa att Lukas inte pratar tillbaka ;)



Vilken fin gravidmage du hade. En sån som alla vill ha :)

2008-10-15 @ 18:41:42
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag får inte iväg mejlet :( ?

2008-10-15 @ 18:55:58
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Monica

Vad skönt att allt gick bra på efterkontrollen :) Hemma hos mig imorgon kl 13. Furubergsvägen 6B, vet du vart det är?

Kram!

2008-10-15 @ 21:31:07
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag tror jag har fått iväg det nu :) ?

2008-10-16 @ 11:48:47
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Madde & Ellie

jag har försökt att maila dig men det kommer bara tillbaka :/



kramar!

2008-10-16 @ 16:51:12
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken fin liten mage du hade. Själv såg jag ut som ett hus! Tyckte det var jättejobbigt att vara gravid i slutet, men när man ser magbilder saknar man det litegrann ändå. I vilken vecka föddes Lucas?

2008-10-16 @ 18:37:56
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: