13/10-08

Jag kan nog inte säga hur mycker jag älskar våran lilla trollunge!

Inatt har han sovit riktigt bra.Vi steg upp klockan halv tio idag,så mamma är riktigt utvilad.Redo att ta tag i dagens bekymmer!Nä,känner på mig att det kommer bli en bra dag.Allt går så mycket lättare när man inte är trött.

Mammas troll ligger just nu i babygymmet och övar.Han har som börjat "prata" eller vad man nu ska säga.Vi ska ju till BVC imorgon och då ska läkaren vara där.Det ska bli riktigt kul att se hur lång han har blivit.

Vem trodde att man skulle kunna längta så mycket efter att få se hur lång han blivit.Men vem trodde också att man uppskattar att få sova mer än 3-4 timmar i sträck.Och ännu bättre,få sova till klockan åtta?
Men livet förändras,det har vi ju märkt.Som tur är,till det bättre.

Nä,nu ska jag och min trollunge ta tag i hemmet.Tvättmaskin ska köras diskmaskinen ska diskas.Finns alltid något att göra!

Postat av: Jennie & Norah

Måndagar är min städdag också.

Skönt att ha det bortgjort! :)



Yepp,hon sover hela nätter.Ibland ammar hon vid 05,men det är väldigt sällan.

Inatt sov hon från 21.30-07.30,det är kärlek!

Hur ofta ammar du på nätterna?

Har du börjat ge någon mer ersättning?

Jag måste ge det på kvällarna.Och nu har det även blivit ibland på dagarna.På nåt sätt får jag känslan av att hennes sugteknik har blivit lite störd av flaskan.Hon suger inte lika hårt nu när hon ammar..Men men,huvudsaken hon är mätt och belåten så är jag nöjd!Ammar ju på nätterna de gånger hon vill ha,och på mornarna,så jag har ju inte slutat helt,och det vill jag inte heller.



Det är samma för Norah.Bilbarnstolar verkar ha en sövande effekt :)



Håller med,svårt att planera nuförtiden..Iaf att säga en tid för helt plötsligt så är det bajs eller spykalas.Så jag får oftast ringa när VI är klara,får resterande planera sin dag efter oss,haha.



Ha en bra dag!

Kramar.

2008-10-13 @ 14:13:45
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, jag får ju åka hemåt lite oftare nu när det finns en mormor som längtar! =) Så det blir absolut en fika nästa gång.

Vi hade det jättebra och det funkade bra på flyget med. Tyvärr var hon inne i sin 8-veckors utvecklingsfas när vi var uppe så hon var otroligt gnällig på kvällarna.

Har du läst den boken "Växa och upptäcka världen"? Den är skitbra; förklarar bebisens olika utvecklingsfaser och varför de plötsligt verkar missnöjda. Jag trodde hon hade ont i magen först, men så var det ju inte. Kan rekommendera den iaf, för det kommer många utvecklingsfaser innan de fyller ett år!

Hur funkar allt annars då?

2008-10-13 @ 17:46:28
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Madde & Ellie

Ommöberingen blev superbra. Är nöjd. :)



Vad har du för mailadress? Tänkte maila över numret.



Så du ska också till läkaren imorgon? Vilken tid då?

Jag och Ellie ska dit 9.50 tror jag det var.

Kanske vi ses.



Hoppas du har haft en bra dag.

Kramar!

2008-10-13 @ 18:07:51
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: