31/8-08


Helt underbar söt!

Postat av: Jennie & Norah

Åhh så söt han är på bilden!



Norah sover jättebra,fast hon har vissa nätter då hon är lite orolig.Magknip och sånt tråkigt.Men det är bara att gilla läget,alla nätter är ju inte så.

Hur ofta ammar du på nätterna?

Norah ammar 1-2ggr fast ibland fler..Så jag ska inte klaga :-)



Jo pröva en kudde.Jag började med det och har det fortfarande.Man märker dock att hon har växt en massa för hon ryms knappt på kudden längre :-)



Ja alltså,megatuttar har man,det kan nog knappast nån undgå att se!När mjölken rann till såg jag ut som värsta Dolly Parton!Nej tacka vet jag små tuttar :-)



Igår var jag på fest men usch vad det var tråkigt!

Kroglivet suger!

Tacka vet jag att vara hemma med familjen och mysa.



Vad har ni pysslat med?

Kramkram

2008-08-31 @ 22:18:41
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad söt han var :) Lycka till nu med allt :D Kramar

2008-08-31 @ 22:37:52
URL: http://mammajessica.blogspot.com/
Postat av: Emmeli

Har inga känningar alls på att det skulle kunna vara på g.. :-(

Börjar bli riktigt less!

Kände du av något innan eller sa det bara poff?



Vi borde absolut dra ihop ett gäng. Tror att det skulle vara riktigt mysigt :)

2008-09-01 @ 12:11:26
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Hon var en slagen hjälte också.Hade lite magknip innan men så däckade hon tillslut :-)



Norah somnar också efter varje amning på nätterna.Men precis som för dig så är vissa gånger knepigare än andra.Ibland ligger hon vaken ett bra tag,men oftast så somnar hon om direkt.Men då brukar man hinna med ett par blöjbyten också :-)



Nappflaskan gav vi bara när jag var ute och svirade i lördags.Men det är alltid bra att testa om dom tar den.Ett tips:Pröva ge Lukas flaskan innan du slutar amma(alltså inte än,men bara pröva),för det kan bli problem om man tvärslutar amma och så tar dom inte flaskan.Alltid bra att veta innan och vänja dem :-)



Ja frågan är hur tissarna ser ut efter amningen.Dom lär ju hänga ner nån cm eller 2,haha.Men det är det värt!Jag var så nojjig innan med bristningar,hängtuttar och degmage men nu bryr man sig verkligen inte alls,det låter klyschigt men det är värt det! :-)



Yepp detta var första festen,men det blir ingen mer fest på lääänge.Uäck vad det var trist.Saknade henne hela tiden!Så ha inte bråttom ut,det är verkligen inte roligt.Bättre att mysa i soffan med familjen.Dock var det skönt att ha lite "egentid" med sig själv nu när det har varit så intensivt för mig.



Hur är det med Lukas då?Blev det nåt mer av den där förkylningen?Det är inte roligt i mamma-hjärtat när man blir så hjälplös..



Ha en bra dag!

Kram

2008-09-01 @ 12:27:50
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle ut och svira så pass tidigt.Men eftersom Ante jobbat 7-21 i stort sett varje dag så kände jag att jag behövde lite egen tid.Och visst,det var skönt och uppfriskande.Nästan så att jag började älska Norah mer,om det ens var möjligt!? :-)



Ja visst är det underbart att ringa mamsen när man undrar över något?Mammor har alltid svar på allt.En vacker dag har vi nyblivna mammor det också :-)



Väger du mindre nu än vad du gjorde innan graviditeten?Hur mkt har du gått ner förresten?

Jag har gått ner 14kg och är 5-6kg från min målvikt,13kg från min startvikt,men den vill jag inte gå tillbaka till,för jag anser att jag var på tok för mager då!Dock finns det inte en gnutta hopp att jag ska få på mig mina jeans som jag köpte i början av graviditeten.5kg borde inte göra sån stor skillnad,men hela kroppsformen förändras ju.Inte mig emot.

Lite lös är man,men det går att träna bort :-)



Gör du några knipövningar?

Jag glömmer det hela tiden..suck



Kram!

2008-09-01 @ 20:20:17
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis till sötisen!! :D Han var verkligen supersöt :D

2008-09-01 @ 22:19:59
URL: http://www.minbebis.com/LillaMalin/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: